וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מישהו מנסה להרוס לענת לוין ממגדל את שנת 2006?

אסף רותם

31.12.2006 / 20:38

מגדל רכשה מניות דלק נדל"ן ב-130 מיליון שקל, היום המניה קרסה ב10% ופגעה בתשואת ביטוחי המנהלים



מאת אסף רותם ורותם שטרקמן



עדכון המדדים בבורסה ביום המסחר האחרון זיעזע היום חלק ממניות הנדל"ן והיתר. בלטה במיוחד מניית דלק נדל"ן, שדווקא לא נודדת בין המדדים. המניה כבר קרסה לקראת סוף המסחר בכ-20%, התאוששה כעבור שלוש דקות, ומחקה את כל הירידה. בסופו של דבר, סיימה המניה בנפילה של 10%.



בחדרי המסחר טענו אתמול שכנראה מישהו טעה, מכיוון שחשב בשוגג כי דלק נדל"ן נזרקת ממדד הנדל"ן, ומכר אחזקות בהיקף של כחצי מיליון שקל, במחיר נמוך במיוחד. אחרים טוענים שעדכון המדדים פגע במניה בכל זאת, שכן משקלה יורד לנוכח החברות החדשות בהם, ולכן היה על תעודות סל להיפטר ממניות.



טענות חמורות יותר מזכירות את סיפור הזינוק במניית פרטנר באוגוסט 2002 - פרשה שנחקרה על ידי רשות ני"ע, ואפילו בוצעו בה מעצרים. על פי טענות אלו, חלק מהזעזועים במניות התרחשו בשל העובדה שהיום היה גם היום הקובע לתשואות של קופות הגמל ותוכניות משתתפות ברווחים (ביטוחי מנהלים) של חברות הביטוח. הטענה בנוגע לדלק נדל"ן היא שמתחרים ניסו לפגוע בתשואה של התוכניות של מגדל, שרכשה לאחרונה 3% ממניות דלק נדל"ן.



גם מניית אלביט הדמיה, שנזרקה ממדד נדל"ן 15, נפגעה, כאשר היא איבדה 10%. אלביט הדמיה סיימה את המסחר בירידה של 4% בלבד. עוד בלטו מניית הפניקס, שנכנסת למדד ת"א 100 וזינקה ב-15%, ומולה מניית הבינלאומי, שצנחה ב-7%.



עם שינוי הרכבי המדדים, נאלצים גופים בעלי אחזקה כבדה, דוגמת קרנות נאמנות ותעודות סל, להיפטר מכמויות גדולות של סחורה, כדי לעמוד במדיניות ההשקעה אשר לה הם מחויבים. יש מי שמנצל זאת כדי לקנות במחירים זולים, והמדדים מגיבים בזעזועים חדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully