וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר צפוי להיפתח בירידות; קומברס קיבלה העלאת דירוג מגולדמן סאקס

חזי שטרנליכט

16.8.2001 / 16:53

אורבוטק תיסחר על רקע הודעה על חוזה בהיקף של 3.8 מ' ד' עם חברה סינית; אנליסטים בוול סטריט קיצצו את ההערכות לדל, שעתידה לפרסם היום את הדו"ח הרבעוני שלה

לאחר יום מסחר שנחתם בירידות של 2.3% בבורסת הנאסד"ק, נראה כי המגמה השלילית תימשך היום. החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק מצביעים כעת על ירידה בשיעור של כ-0.5% ואילו אלה על מדד ה-S&P 500 מעידים על ירידה בשיעור של כ-0.3% בפתיחה.

אחד מהנתונים המאקרו כלכליים החשובים שמתפרסמים היום הוא מדד המחירים לצרכן (CPI), של המשק האמריקאי. קונצנזוס הכלכלנים צפה שמדד זה ירשום ירידה בשיעור של כ-0.1%, וזאת לאחר עלייה של 0.2% בחודש שעבר, אולם בסופו של דבר הוא איבד 0.3% - גבוה מהתחזיות. בנטרול רכיבי האנרגיה והמזון - הנחשבים לוולטיליים - עלה מדד הליבה ב-0.2% - בהתאם לתחזיות.

היום צפויות לפרסם שתי חברות מחשבים חשובות את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה: האחת היא חברת היולט פקרד (סימול HP) והשנייה היא חברת דל (סימול DELL). בנק ההשקעות קרדיט סוויס קיצץ היום את הערכותיו לגבי יצרנית מחשבי ה-PC דל, והעריך כי יתכן שהחברה לא תוכל להגדיל את הכנסותיה במהלך הרבעון הקרוב.

ההערכות הממוצעות בוול סטריט הן כי החברה תדווח על רווח של 16 סנט למניה, וזאת בהשוואה לרווח של 22 סנט למניה, שהציגה ברבעון המקביל. בבית ההשקעות ליהמן ברדרס מעריכים כי החברה תנצל היום את שיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות, ותודיע על הנמכת תחזיות להמשך.

חברה נוספת שעתידה לרכז עניין בקרב המשקיעים, היא חברת סיינה (סימול CIEN) העוסקת בתחום הסיבים האופטיים, שמניותיה עולות לפני פתיחת המסחר. החברה דיווחה טרם פתיחת המסחר על רווחים נקיים בהיקף של 58 מיליון דולר, שגדלו פי 2 ביחס לרבעון המקביל. יחד עם זאת, היא סיפקה חדשות פחות חיוביות: מנכ"ל החברה, גארי סמית', חוזה ששוק הטלקום ימשיך בירידתו אל עבר השנה הבאה.

אורבוטק חתמה על עסקה בהיקף של 3.8 מיליון דולר.

סופה של עונת הדו"חות הולך ומתקרב, ונראה כי החברה הישראלית המשמעותית היחידה שצפויה עוד לפרסם את תוצאותיה לרבעון השני של השנה היא חברת קומברס , שהרבעון השני מסתיים אצלה ביולי. החברה צפויה לבלוט היום על רקע העלאת המלצה מבית ההשקעות גולדמן סאקס. האנליסטים מטעם בית ההשקעות העלו את הדירוג למניה מ"תשואת יתר" ל"רשימה מומלצת" - הדירוג הגבוה ביותר של בית ההשקעות.

חברת אורבוטק תיסחר היום על רקע הודעתה לפיה קיבלה הזמנה מחברת דונגואן מדוויל סירקיטס (DMC) הסינית בגובה של 3.8 מיליון דולר. לפי ההסכם, אורבוטק תספק לחברה הסינית מערכות סריקה אופטיות, הדמיה, ותוכנות למעגלים אלקטרונים מודפסים. מערכות אלה יותקנו בצגי המעגלים המודפסים החדשים של DMC ויאפשרו ייצור של לוחות אם וצגים בצפיפות גבוהה למחשבים, תקשורת וטלפונים סלולריים.

לאחר המסחר תפרסם את הדו"ח שלה לרבעון השני חברת מרוול העוסקת בפיתוח פתרונות מערכתיים מורכבים על סיליקון לשוק המוליכים למחצה. מארוול היא חברה אמריקאית שהתמזגה עם חברת גלילאו הישראלית בתחילת השנה, ואמש נפלה מנייתה בשיעור חד של של כ-10% למחיר של 29.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully