וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד שפוטר מחברת החשמל בשל חשד לגניבה ימשיך ליהנות מחשמל חינם

חיים ביאור

1.1.2007 / 7:11

החברה החליטה לפטר את העובד לאחר שנחשד בשימוש בלתי חוקי בחשמל במונה שבביתו ואצל צרכנים אחרים באילת



עובד שאולץ לפרוש מחברת החשמל בשל חשד לביצוע עבירות במהלך עבודתו, ימשיך ליהנות מחשמל חינם לפי המכסה הנהוגה לגבי עובדי החברה וגמלאיה - כך קבע בימים אלה בית הדין הארצי לעבודה.



דוד בן יהודה זקן הועסק בחברת החשמל 22 שנה, כאשר בתפקידו האחרון שימש כממונה על המשרד האזורי של החברה באילת. החברה החליטה לפטר את העובד לאחר שנחשד בשימוש בלתי חוקי בחשמל במונה שבביתו ואצל צרכנים אחרים באילת. האיש הכחיש את מרבית הטענות כלפיו, אך ביקש לשקול הצעת פרישה שהובאה בפניו. ב-9 בינואר 2005 נחתם הסכם בין חברת החשמל לבן יהודה זקן, בו נקבע שייצא ל"פרישת פיטורים", במסגרתה יקבל פנסיה בשיעור 49% ומחצית מהפיצויים. כעבור חודש הודיעה החברה לעובד כי החליטה לשלול ממנו את זכאותו לחשמל בתעריף המוזל של עובדי החברה החל ממועד פרישתו, בנימוק שעשה שימוש לא חוקי בחשמל.



בתגובה דרש בן יהודה זקן מהחברה לבטל את הסכם הפרישה שלו, להשיבו לעבודה ולשלם לו שכר עבור החודשים שחלפו מיום פרישתו. החברה סירבה לדרישתו.



בן יהודה זקן הגיש תביעה נגד חברת החשמל לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. שופט בית הדין מיקד את הדיון רק בשאלת זכאותו של האיש לחשמל חינם וקבע שאין לשלול את זכאותו לחשמל, מכיוון שזכאות זו היא חלק מתנאי העבודה והשכר של עובדי החברה וגמלאיה.



שני הצדדים, העובד הפורש וחברת החשמל, עירערו על פסק הדין בפני בית הדין . בן יהודה זקן, שיוצג על ידי עו"ד צחי הורוביץ, חזר על תביעתו להשיבו לעבודה ולפצותו כספית, בעוד שחברת החשמל עירערה, באמצעות עו"ד מנחם פסטרנק, על חיובה להחזיר לאיש את זכותו לחשמל חינם, בטענה שפעלה לפי הנוהל ולפי הפררוגטיווה הניהולית שבידיה.



השופטים סטיב אדלר (נשיא), נילי ארד וורדה וירט-ליבנה ונציגי הציבור עמי עמירן ואיתן רף, דחו את שני הערעורים. הם אישרו את תקפותו של הסכם הפרישה באמרם שבן יהודה זקן חתם עליו מרצון וללא כפייה. מנגד קבעו שהחלטת חברת החשמל לשלול מהאיש חשמל חינם בטלה, באמרם כי חברת החשמל יכולה היתה לברר את החשדות כנגד בן יהודה זקן תוך מתן הזדמנות לעובד להשמיע את טיעוניו, אך לא עשתה כן. עוד אמרו השופטים כי החברה החמיצה את שעתה, בכך שלא ציינה בהסכם הפרישה את כוונתה להפסיק את הזכות לחשמל חינם לבן יהודה זקן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully