וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית ציוד התקשורת סיינה ממשיכה לצמוח: הכפילה את רווחיה ברבעון

יהודה שויצר

16.8.2001 / 15:37

החברה דיווחה גם על גידול של כ-100% בהכנסות ברבעון; התוצאות מפתיעות לטובה לנוכח החולשה שמפגינות יתר השחקניות בענף ציוד התקשורת

חברת סיינה (סימול CIEN) הוכיחה היום כי המיתון בשוק הטכנולוגיה פגע בה הרבה פחות קשה ממתחרותיה. יצרנית הציוד לרשתות אופטיות הכפילה את רווחיה התפעוליים, ברבעון שהסתיים ב-31 ביולי, ל-58 מיליון דולר, המשקפים רווח של 17 סנט למניה. רווחיה עלו על התחזות בסנט אחד. תוצאות החברה מפתיעות לטובה בעיקר לנוכח החולשה שמפגינות יתר השחקניות בענף ציוד התקשורת.

החברה דיווחה גם על גידול מרשים בהכנסות ל-458.1 מיליון דולר, שיעור הגבוה פי 2 מהכנסות הרבעון המקביל ב-2000. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על ירידה חדה ברווח הנקי ל-5.65 מיליון דולר.

החברה ציינה כי עלייה חדה בדרישה למוצרים כגון מתגים, המכוונים את תעבורת הנתונים על גבי רשתות אופטיות, הביאה לצמיחה בהכנסות וברווחים.

למרות השיפור המתמיד בתוצאותיה, מניות החברה לא היו חסינות מפני החולשה בענף. מניות סיינה נפלו בכ-66% מתחילת השנה על רקע חשש כי החברה תאכזב, כמתחרותיה.

שלא כמו עמיתיה, סיינה לא נפגעה משתי המחלות שפגעו בשאר השוק: התרסקות חברות טלפון ואינטרנט קטנות וההאטה בהשקעות הון. מספר אנליסטים בוול סטריט אף טענו, בראיון ל-TheStreet.Com כי חוסנה של סיינה למגמות השליליות הללו הוא עדות לפופולריות של מוצרי האופטיקה לרשתות של סיינה. אם לקוח אחד מחליט לדחות או לבטל רכישה, טוענים האנליסטים, סיינה פשוט מוכרת ללקוח הבא בתור.

"נראה שספר ההזמנות של סיינה חזק מספיק, עד כדי כך שביטול הזמנות אינו פוגע באופן משמעותי בתוצאות החברה או בלו"ז הייצור שלה", אמר דייוויד טאונג מבנק ההשקעות מקדונלד אינווסטמנטס, אשר מחזיק בדירוג "קנייה" על סיינה (מקדונלד אינווסטמנטס לא ביצע חיתום עבור סיינה). "נראה שיש ביקוש רב למוצריה, ויחסים טובים עם לקוחותיה, שמוכנים לעבוד עמה על בסיס זה", אמר טאונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully