וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ההיי-טק חוזרים לימי הבועה

חיים ביאור

1.1.2007 / 7:43

מחפשי העבודה בענף ההיי-טק עושים שופינג בין חברות ודורשים שכר "לפי העשירון העליון בטבלת צבירן"

"ענף ההיי-טק חזר למצב שבו המועמדים הם אלה שבוחרים את החברה המעסיקה, ולא החברה בוחרת את המועמדים. מנהל שאינו מבין זאת, יתקשה מאוד לגייס כוח אדם איכותי". כך אמר סמנכ"ל משאבי אנוש ומשק בחברת סקופוס, בועז פלזנשטיין.

פלזנשטיין, שדיבר ביום עיון שערכה לפני ימים אחדים חברת ההשמה CPS, אמר שמועמדים חוזרים לדפוסי ההתנהגות מימי הבועה: למשל, מומחים בתחום הג'אווה דורשים לקבל שכר לפי העשירון העליון בטבלת צבירן (דירוג שכר לפי תפקידים שמפרסם באופן שוטף פרופ' משה צבירן) ועושים לשם כך "שופינג", שבמסגרתו הם נפגשים עם נציגים חברות ומשווים בין ההצעות הכספיות בטרם יקבלו החלטה.

המעסיקים בבעיה


פלזנשטיין גילה שבמהלך 2006 עזבו את סקופוס, המעסיקה 270 עובדים, לא פחות מ-15% מעובדיה, 20% בדרג של מנהלים. "זה אומר שאנו בבעיה רצינית. הסיבה לכך היא שחזרנו לעידן החלומות, הדוט קום", הוא אמר. "כיום לא אתן לשום עובד טוב לעזוב את סקופוס. אשתדל מאוד להתחשב בדרישותיו הכספיות. ואם הוא מאס בתפקיד שבו הוא נמצא כבר תקופה ארוכה ורוצה לעבור לתפקיד אחר בחברה, אאפשר לו לעבור רק כדי לא להפסיד אותו, אפילו אם הוא פחות מתאים למלא את התפקיד החדש". לדברי פלזנשטיין, לנוכח הצמיחה שפוקדת כיום את ענף ההיי-טק, המועמד הוא המרכז, ולא מנהל משאבי האנוש המראיין אותו.

"לכן אני מציע לכל מנהל או רכזת גיוס: תנו כבוד למועמד. אסור שיקרה מצב שבו המועמד יבוא אלי לחדר לראיון העבודה, אלא להיפך: אני אלך לפגוש את המועמד במקום הנוח לו, או שאארח אותו בחברה ואגש עמו לקפטריה, שם אנהל עמו סמול-טוק.

"ואם מנכ"ל החברה צריך אותי בדיוק ברגע שאני הולך עם המועמד לקפטריה, אומר לו: 'סליחה, אני הולך כרגע עם מועמד'. ואם המועמד מגיע בכל זאת לפגישה בחדרי, לא אשלח אליו את המזכירה שלי כדי שתודיע לו שעליו להמתין לי רבע שעה".

"מתן כבוד למועמד" חייב להיות המוטו של כל חברת היי-טק, המבקשת להתחרות בהצלחה על כוח אדם איכותי, לטענתו. "תן למועמד להיפגש עם מי שהוא רוצה בחברה - עם המנכ"ל או עם כל בעל תפקיד אחר", הוא טען.

פלזנשטיין אף למד כיצד לזהות מועמד הנמצא בתהליך של שופינג: "המרואיין שישב מולי דרש כבר בתחילת השיחה לקבל שכר של עשרות אלפי שקלים. אמרתי לו 'אני מציע לך 40 אלף שקל. אתה יכול להחליט עכשיו? הוא השיב שהוא זקוק לשבוע נוסף כדי להחליט. זו דוגמה קלאסית לשופינג".

הנהלת סקופוס עמדה להחליט על הגדלת תקציב השכר בחברה ב-4% בלבד ב-2007, מספר פלזנשטיין, אך הוא התנגד לכך, מכיוון שהשכר בענף עלה בממוצע ב-5% בשנה האחרונה. "'אם אנו זקוקים לתוספת של 50-70 עובדים, בלי שכר אטרקטיווי, יהיה קשה לגייס אותם ולכן עלינו להוסיף לתקציבנו תוספת שכר של 7%', אמרתי. לבסוף, החליטה סקופוס להשקיע בגיוס כוח אדם פי חמישה מב-2006, כלומר, תוספת עלות של 200 אלף דולר".

אם חברות היי-טק חייבות "לתת כבוד למועמד" בימים אלה, קל וחומר שעליהן לטפח את העובדים הקיימים, לפי פלזנשטיין. לדבריו, לא די בהעלאות שכר, אלא יש להבטיח לעובדים אופק קידום והדרכה מקצועית, ובמיוחד יש להשקיע במי שנחשבים לעובדים קריטיים לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully