וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף איבד כ-1.5%; בזק ירדה בכ-3.6% בעקבות קשיים בהפרטה

אלי דניאל

16.8.2001 / 17:20

מניות קבוצת אי.די.בי ירדו בשיעור ממוצע של כ-3%; מתב ירדה ב-3.7% לאחר פרסום דו"חות המצביעים על הפסד תפעולי של כ-25 מ' ש'; מחזורי המסחר - כ-204 מ' ש'

שבוע המסחר בבורסה התל אביבית הסתיים היום בירידות שערים, וזאת לאחר שבמשך מרבית שעות היום רשמו המדדים המובילים ירידות שערים של למעלה מ-1%. בסיכומו של יום ירד מדד המעו"ף ב-1.46% לרמה של 436.67, מדד ת"א 100 ירד בשיעור של 1.51% לרמה של 425.08 נקודות. מדד התל-טק ירד ב-1.66% לרמה של 267.90 נקודות. מחזורי המסחר היו נמוכים למדי והסתכמו בכ-204 מיליון שקל.

אילן ששון ממוריץ טוכלר, מסר כי לאחר תקופה ארוכה בה הפגינה הבורסה עוצמה כאשר המסחר התנהל ביציבות יחסית בשל היעדר מוכרים וריבוי קניות מצד גופים מוסדיים אשר "החזיקו" את השוק, נראה כי המוכרים חזרו אתמול לבורסה ומכאן הירידות שנרשמו ביומיים האחרונים. כמו כן, ששון תלה את "האשם" בירידות גם בפריצה כלפי מטה שנרשמה בתקופה האחרונה בבורסת הנאסד"ק (מדד הנאסד"ק התקרב אתמול לרמת 1,900 הנקודות), בירידות בבורסות אירופה ובמדד חודש יולי שעלה אתמול ב-0.4% - שיעור שהיה גבוה מהתחזיות.

מניית טבע , שעלתה אתמול ב-6.4% במחזור של 78 מיליון שקל, המשיכה להוביל את הבורסה גם היום כאשר מחזור המסחר בה הסתכם בכ-43.1 מיליון שקל. עם זאת, בשונה מאתמול, מניית החברה רשמה ירידה מתונה של 0.2%.

מניית בזק ריכזה את המחזור השני בגובהו - כ-28.6 מיליון שקל, תוך שהיא רושמת ירידה של כ-3.6%. פעילים בשוק ההון תלו את הסיבה לירידות החדות במניה בכתבה שפורסמה היום בעיתון "הארץ", ולפיה כל הגופים שהביעו עד היום התעניינות במכרז להפרטת החברה חזרו בהם, ובהתאם, הסיכויים למצוא לחברה רוכש במהלך השנה הקרובה הינם אפסיים.

שאר מניות ענף התקשורת רשמו אף הן ירידות - פרטנר השילה כ-1.4% ואילו מתב , אשר פירסמה דו"חות כספיים המצביעים על יציבות יחסית בהכנסות והפסדים שהסתכמו בכ-114 מיליון שקל ו-40 מיליון שקל, בהתאמה, הדרימה היום בכ-3.7%. נתון בולט נוסף שהופיע בדו"חות מתב - ההפסד התפעולי גדל בלמעלה מ-400% והסתכם בכ-25 מיליון שקל.

במניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי נרשמו היום ירידות חדות. מניית אי.די.בי אחזקות השילה כ-3.9%, אי.די.בי פיתוח ירדה בכ-2.5%, דיסקונט השקעות איבדה אף היא כ-2.5% ואילו כלל תעשיות נסוגה בכ-3.8%. מניית אלרון ירדה בשיעור מתון יותר של כ-1.5%.

מניית מכתשים אגן , שנסחרה במהלך הבוקר בירידות קלות, סיימה את המסחר בעלייה מזערית של כ-0.1% במחזור גבוה של 19.2 מיליון שקל. אתמול מכרה חברת כור , בעלת השליטה במכתשים, כ-5% ממניות החברה לגופים מוסדיים מקומיים, בתמורה לסכום של כ-170 מיליון שקל. העסקה, שנעשתה מחוץ לבורסה, בוצעה במחיר של 8.8 שקלים, שהיה נמוך ב-5.2% ממחירה של מניית מכתשים אגן בבורסה. מניית כור, שאיבדה אתמול כ-3.3%, סיימה את היום בירידה נוספת של כ-3.4%.

בקרב מניות הבנקים נרשמה היום מגמה שלילית. מניית בנק הפועלים השילה כ-0.7%, מניית בנק לאומי איבדה כ-0.5% ומניית בנק מזרחי איבדה כ-1%.

לעומתן, מניית בנק דיסקונט סיימה את היום ללא שינוי בשערה. הבוקר פירסם עיתון "מעריב" ידיעה לפיה הבנק מתכוון להרחיב את תוכנית הפרישה שלו, והציע לכ-250 מעובדיו לפרוש בתנאי פרישה מועדפים. כזכור, בשלושת הרבעונים האחרונים פגעה תוכנית הפרישה של הבנק בצורה משמעותית בשורה התחתונה של הדו"חות שלו.

בצד הירוק של הבורסה, בלטה היום מניית חברת הטקסטיל דלתא גליל שטיפסה ב-2.4% במחזור של 2.9 מיליון שקל. החברה, שרשמה אתמול עלייה של 4.8%, ממשיכה את המומנטום החיובי מאז פירסמה את דו"חותיה לרבעון השני בליל יום שלישי. להערכת פעילים בשוק ההון, העליות במחיר המניה מושפעות מהשינויים במגמות המטבע בעולם (התחזקות הדולר מול השקל והיחלשותו מול היורו), שינויים אשר, אם יימשכו, צפויים להשפיע לחיוב על דו"חות החברה ברבעונים הבאים.

עליות רשמו גם מניית רבוע נכסים שסגרה את היום בעלייה של 0.3% ומניית הבינלאומי למשכנתאות אשר טיפסה בשיעור של כ-5% במחזור חריג של כ-1.2מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully