וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השקעה של 11 מיליון דולר - מוביילספיר נסגרת; המפסידות הגדולות הן המשקיעות

גיא גרימלנד

1.1.2007 / 9:26

בין המשקיעות: קרן סטאר ונצ'רס, קבוצת Capital At Work האירופית ומיקרודנט של איתן ורטהיימר



הסטארט-אפ הישראלית מוביילספיר (MobileSpear) נסגרה. זהו סוף עגום לאחת החברות המבטיחות בתחום אפליקציות הסלולר שפעלו בישראל. המפסידות הגדולות מסגירתה של החברה הן משקיעותיה: קרן ההון סיכון סטאר ונצ'רס הישראלית, הקבוצה הפיננסית האירופית Capital At Work, גוף ההשקעות Excem Technologies, השייך למשפחת חג'ואל היהודית-ספרדית ומיקרודנט, קרן ההשקעות של איתן ורטהימר).



לפי חברת המחקר IVC Online, עד כה גייסה מוביילספיר 11 מיליון דולר, אך יזמי החברה, ערן פיין וניצן דאובה, טוענים שמדובר בסכום נמוך מזה. יזם נוסף של מוביילספיר היה ד"ר עמיר קולסקי. שלושתם אינם פעילים בחברה כבר כמה שנים.



מוביילספיר עסקה בפיתוח מערכות להעברת תוכן מודפס לסביבות רשת, סלולר ווידיאו. היא יצרה פלטפורמה לאפליקציות סלולריות, שמאפשרות ללקוחותיה לקבל מידע אינטראקטיווי דרך הטלפון הסלולרי. לדוגמה, מנוי, שעיין בידיעה כלשהי בעיתון, יכול היה לחייג למספר הטלפון שמופיע לידה, ולקבל בהמשך היום כותרות רלוונטיות לאותה ידיעה אל צג מכשיר הסלולר או אל הדואר האלקטרוני שלו.



לדברי פיין, שכיום פועל בסטארט-אפ חדש שהקים, ששמו אורי, בין לקוחותיה של מוביילספיר היו "מארקה" (עיתון הספורט הספרדי הפופולרי), טלפוניקה (חברת הטלקום הספרדית) סינגפור טלקום וסינגפור פרס הולדינס. בישראל החברה שיתפה פעולה עם העיתונים "גלובס" ו"ראש 1".



פיין מסביר כי על אף שהחברה שרדה את תקופת משבר שוק התקשורת לאחר התפוצצות הבועה, "היא לא הצליחה לגייס כסף נוסף והמכירות היו אטיות". דאובה מסביר כי לחברה היה רעיון נחמד, עם מוצר שפותח די מהר, אבל היא נתקלה בקיר ב-2001, ולא יכלה לגייס כסף. "היא הקדימה את זמנה, ומעבר לכך לא נותר לה כסף כדי לשווק ולהגדיל את מספר הלקוחות שלה. המשקיעים הנוכחיים לא הצליחו להביא משקיעים חדשים ובסופו של דבר היא גוועה".



גם לפי פיין, הסיבה לסגירת מוביילספיר היא שהחברה לא הצליחה לגדול במהירות מספקת. "כדי להגיע לשווי שוק משמעותי, צריך השקעות, והחברה לא גייסה כסף".



בשיאה העסיקה מוביילספיר 40 עובדים. "לאחר שגייסנו כסף, גייסנו עובדים. אבל כשראינו שקשה למכור, צימצמנו את החברה", מסביר פיין. שלוש שנים מאז הקמת החברה, עזב פיין לטובת הסטארט-אפ אורי. דאובה החליפו, אך עזב בסופו של דבר לחברת דסטינייטור. מי ששימש מנכ"ל החברה עד לסגירתה, היה אלדד אהרוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully