וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים תקשורת הרוויחה מעסקת אמיטל, ומחקה השקעות באראל נט, הליוס ושירון ב-37 מ' ש'

שלומי גולובינסקי

16.8.2001 / 17:45

החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 9.2 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל

סוף סוף חברת תקשורת מרוויחה: פועלים תקשורת , זרוע ההשקעות בתקשורת של קבוצת שרם פודים קלנר , סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 9.2 מיליון שקל, עלייה חדה בהשוואה לרווח נקי של 1.7 מיליון שקל שהשיגה החברה ברבעון המקביל.

ההכנסות ממכירות ושירותים ברבעון השני הסתכמו ב-112 מיליון שקל, עלייה של 16% בהשוואה להכנסות של כ-96.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה במכירות ובשירותים בתקופת הדו"ח וברבעון השני, בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד, נובעת מגידול בהכנסותיה של טלדור .

חלקה של פועלים תקשורת ברווחי חברות כלולות נטו הסתכם בתקופת הדו"ח ב-43 מיליון שקל. עיקר השינוי בסעיף זה נבע מחלק החברה ברווח Aphrodite ממימוש החזקתה באמיטל ברבעון השני.

בחודש יוני השלימה Aphrodite את מכירת כל החזקתה (50%) בחברת התקשורת אמיטל לחברת התקשורת הלאומית ההונגרית מאטב בתמורה ל-48.6 מיליון דולר. בעקבות השלמת מכירה זו נכלל בדו"חות הכספיים של פועלים תקשורת לרבעון השני רווח של 44.9 מיליון שקל.

מנגד, סבלה פועלים תקשורת מהפסד ממימוש השקעות בחברות מוחזקות בהיקף של-36.9 מיליון שקל.

Helioss, ש-12% ממניותיה מוחזקות בידי פועלים תקשורת, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של מוצרי תקשורת אלחוטית נייחת רחבת פס בתדרי המיקרוגל והגלים המילימטריים עבור שוק הטלקומוניקציה. בפועלים תקשורת מציינים, כי בשל ההתפתחויות העסקיות האחרונות ב-Helioss, נכללה בדו"חות הכספיים לרבעון השני הפרשה בסך של 6 מיליון שקל לירידת ערך ההשקעה ב-Helioss.

גם בשירון תקשורת לוויינים, העוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של טכנולוגיות מתקדמות בתחום מערכות תקשורת לוויינית דו כיוונית רחבת פס, נאלצה פועלים תקשורת למחוק. בחברה אומרים, כי בשל ההתפתחויות העסקיות האחרונות בשירון נכללה בדו"חות הכספיים לרבעון השני הפרשה בסך של 4 מיליון שקל המוקדשת לירידת ערך ההשקעה בשירון.

גם באראל נט מחקה פועלים תקשורת. הפעם מדובר על מחיקה בהיקף של 12 מיליון שקל, בעיקר בשל ההתפתחויות העסקיות האחרונות באראל נט, לרבות המשך הרעה בתוצאותיה הכספיות, ובהתחשב, בין היתר, בירידת שווי השוק של אראל נט בבורסה לניירות ערך בת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully