וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירסה החדשה של ה"וול סטריט ג'ורנל" תושק ביום בו אין מסחר בוול סטריט - בעקבות מותו של ג'רלד פורד

עפרה שלו

1.1.2007 / 12:01

ה"ג'ורנל" מתכנן לחלק בחינם חצי מיליון עותקים ב-40 אלף דוכני עיתונים - מרביתם מחוץ למנהטן



מחר משיק ה"וול סטריט ג'ורנל" את הגירסה החדשה והמוקטנת שלו, עליה דובר רבות בעולם המדיה. לרוע מזלו, תוכנית ההשקה החגיגית נפגעה בשל יום האבל הלאומי שיחול מחר בארה"ב, לציון מותו של הנשיא לשעבר ג'רלד פורד. לרגל יום האבל, לא יתקיים מסחר בוול סטריט, וקהל היעד של העיתון יחמיץ את ההשקה.



בורסות נאסד"ק וניו יורק החליטו כבר בסוף השבוע לא לקיים מסחר מחר, ה-2 בינואר. גם היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל ראש השנה הנוצרי. למעשה, מדובר בתקופה ללא מסחר הארוכה ביותר בוול סטריט, מאז הושבת המסחר למשך שישה ימים ברציפות בעקבות אירועי 11 בספטמבר, ב-2001.



דובר מטעם ה"ג'ורנל", העיתון בעל התפוצה השנייה בגובהה בארה"ב אחרי "USA טודיי", אמר ל"ניו יורק טיימס" כי לסגירת השווקים לא תהיה השפעה גדולה על תוכניות ההשקה, הכוללות חלוקה של חצי מיליון עותקים חינם ב-40 אלף דוכני עיתונים ברחבי המדינה - מרביתם מחוץ למנהטן.



במסגרת אחת מנקודות השיא של ההשקה, פיטר קאן, יו"ר דאו ג'ונס - המו"לית של ה"ג'ורנל" - היה אמור לצלצל בפעמון המבשר על סגירת המסחר בבורסת ניו יורק מחר. תוכנית זו בוטלה, כמובן.



הגירסה החדשה של ה"ג'ורנל" תוצר ב-3 אינצ'ים (7.6 ס"מ) ברוחב, ל-12 אינץ' (30.5 ס"מ) - הסטנדרט של התעשייה. בעקבות כך, יתכווץ החלק המוקדש לחדשות ב-10%.



חששם של כמה עיתונאים ב"ג'ורנל" התעורר בשל המהלך שדאו ג'ונס מבצעת כדי להתמודד עם ההאטה בתעשיית העיתונות המודפסת. המנהלים הבטיחו מצדם כי מהלך זה יחסוך לעיתון מיליוני דולרים ויאפשר להציע יותר מידע.



עם זאת, אורך הכתבות ואופיין ישתנו. לדברי דאו ג'ונס, השינויים נועדו לסייע לקורא שזמנו דחוק לקרוא בקצב מהיר יותר.



במסגרת השינויים, יבוטל טור החדשות בצד השמאלי בעמוד הראשון. עקב כך, הטור הכפול המוצלל, המכונה "מה חדש" - החלק הנקרא ביותר של העיתון - יובלט עוד יותר. בגירסה החדשה, העמוד הראשון יכיל רק 4-3 כתבות. בתוך העיתון, ידיעות שהעורכים מגדירים כ"חדשות של אתמול", יצופפו לתוך קטעי טקסט קצרים וגרפיקה. מאמרים יכללו מסגרות שבהן סיכומים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully