וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר השקעות מכרה את פעילות הרכב שלה במזרח אירופה לשותפתה - תעבורה של משפחת לבנת - תמורת 61 מיליון שקל

אסף רותם

1.1.2007 / 12:58

כך נודע ל-ThwMarker; לידר מקימה חברת נדל"ן שתתמקד במזרח אירופה, יחד עם שחר למקין



, שבבעלות (50%) לידר החזקות של קבוצת שרם-פודים-קלנר (שרפ"ק), מכרה את אחזקותיה (50%) בפעילות סוכנויות הרכב בחו"ל, בהתאם להסכם הרכישה של זיל פלדמן, לפיו תמכור את כל פעילותה שאיננה נדל"ן. החברה מכרה את הפעילות, שהתמקדה בקרואטיה ובסרביה, תמורת כ-61 מיליון שקל, ותרשום רווח הון של כ-16 מיליון שקל. ל-TheMarker נודע, כי הרוכשת היא שותפתה של פולאר בפעילות הרכב - חברת תעבורה של אברהם (בונדי) לבנת, שותפו של נוחי דנקנר באי.די.בי, שמחזיק בכ-10% באי.די.בי אחזקות. השליטה בקבוצת תעבורה מתחלקת בין משפחת לבנת (50%) וחברת משאב שבשליטת כלל תעשיות (50%).



עסקי הרכב של פולאר, שהובלו על ידי רימון בן שאול וסגנו כני לאלו, גילגלו מחזור של כ-80 מיליון דולר ב-2006, והניבו בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח תפעולי של כ-16 מיליון שקל.



אביגדור קלנר: "מכירת עסקי הרכב של הקבוצה בוצעה במסגרת המדיניות עליה הוחלט עם מכירת השליטה בחברה לאיל הנדלן זיל פלדמן, להפיכתה של פולאר השקעות לבית השקעות בינלאומי בנדל"ן. מחיר העיסקה משקף בדיוק את הערכת השווי של גיזה".



כזכור, משרד גיזה זינגר אבן העריך את שווי הנכסים של קבוצת פולאר לבקשת גמול, בעלת עניין בקבוצה, אשר הצמידה את הערכת השווי לדו"חות הרבעון השלישי. בין השאר, הערכת השווי קבעה בזמנו כי שווייה של פולאר בינלאומי גבוה פי 3 משווייה של החברה באותם ימים בבורסה.



במקביל, חברה אחרת בקבוצה, לידר נדל"ן שמוחזקת במלואה בידי לידר החזקות, חברה לשחר למקין, לשעבר מנכ"ל בסר אירופה, לצורך הקמת חברה חדשה שתתמקד בהשקעות בתחום הנדל"ן במרכז ומזרח אירופה. לידר תשקיע בחברה 10 מיליון יורו, מתוכם 9 מיליון בהלוואה ל-5 שנים והיתרה בהון. בנוסף, גייסה החברה 6.25 מליון יורו (מחצית הסכום כהשקעת אקווטי והיתרה כהלוואה) משתי שותפויות של משקיעים פרטיים שאוגדו - האחת כנף 2000 והשניה שותפות חיצונית.



כתוצאה מביצוע גיוס ההון, תרשום לידר נדל"ן בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2006, רווח מירידה בשיעור החזקה בסך של כ-8.5 מיליון שקל.



יאיר פודים, יו"ר לידר נדל"ן: "לידר זיהתה בשוק הנדל"ן המזרח אירופי פוטנציאל עסקי רב ולכן החליטה על הקמת חברה, שפעילותה ועיסוקה מתמקדים בהשקעות בתחום הנדל"ן באזור זה. לשם כך הקימה יחד עם שחר למקין, לשעבר מנכ"ל ב.ס.ר אירופה, את זרוע ההשקעות של לידר נדל"ן במזרח אירופה. לשחר למקין, שישמש כשותף ומנכ"ל החברה, היכרות עמוקה עם שוק הנדל"ן באיזור. "אנו מאמינים כי הניסיון והרקורד המוכח של למקין בתחום הנדל"ן יסייע לחברה בזיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully