וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת מתכוון לקדם את התקנות המחייבות הצגת המחיר ליחידת מידה על אריזות מוצרים

רוני לינדר-גנץ

1.1.2007 / 13:29

הממונה על הגנת הצרכן: "יישום התקנות יעזור בבחירת המוצר הזול בין מוצרים זהים באריזות שונות"



במשרד התמ"ת מדברים על הרעיון עוד מימי אהוד אולמרט, ואולי בקרוב הוא אכן יתממש: אתמול הודיע המשרד כי בכוונתו לקדם את כניסת תקנות "מחיר ליחידת מידה". מדובר בתקנות שיחייבו את רשתות השיווק ואת המרכולים לתת לצרכנים מידע על המחיר ליחידת מידה של המוצרים השונים הנמכרים בהם, כגון מחיר לקילוגרם של אבקת כביסה, ל-100 גרם קפה נמס, לליטר משקה קל, לחיתול באריזה ועוד. זאת, כדי להקל על הצרכנים לבצע השוואת מחירים בין מוצרים הארוזים באריזות בגדלים שונים.



הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, מציין כי "יישום התקנות יעזור לצרכן לבחור את המארז הזול מבין מוצרים זהים הנמכרים באריזות בגדלים ובנפחים שונים (לדוגמה, מארזים של דגני בוקר, או של שמן זית מסוים הנמכר בבקבוקים בגדלים שונים - 500 מ"ל, 630 מ"ל ו-750 מ"ל, ועוד)".



לטענת קמחי, התקנות החדשות אף יצמצמו את הפגיעה שנגרמת לצרכנים עקב הקטנת אריזות, שיטה הנפוצה מאוד בשנים האחרונות, ובה עסקים מבצעים העלאת מחירים "בדלת האחורית" על ידי הקטנת תכולת המוצר - מבלי לשנות את מחירו ומבלי ליידע את הצרכן. "כל הקטנת כמות תבוא לידי ביטוי בעליית המחיר ליחידת המידה של המוצר, גם אם מחיר המארז לכאורה לא השתנה", אומר קמחי.



באשר לחשש שהביעה בעבר המועצה לצרכנות מכך שהתקנות החדשות ישמשו את התמ"ת לביטול חובת סימון המחירים על ידי החלפתה בשיטת הסימון החדשה, מבהירים בתמ"ת כי "התקנות באות להוסיף על החובה הקיימת היום להציג ולסמן על המוצר את מחירו".



עוד מבהירים בתמ"ת, כי ייאבקו בהתנגדויות הצפויות של העסקים לתקנות: "איגוד לשכות המסחר העלה קשיים שונים ביישום התקנות; שר התמ"ת הורה למצוא בהקדם פתרונות לקשיים ולקדם את כניסת התקנות לתוקף", אומרים במשרד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully