וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כ-53% מהציבור סבור כי בישראל קיים משבר מים; כ-75% ממשקי הבית מקפידים לחסוך במים

שרון קדמי

1.1.2007 / 15:31

אדם בישראל צורך 160 ליטר מים ביום בממוצע; חשבון המים הדו חודשי עומד על כ-270 שקל



75% ממשקי הבית מקפידים לחסוך במים - כך עולה מסקר שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה עבור חברת תהל, מקבוצת . הסקר, שנערך בקרב 600 משקי בית בישראל, נועד לבחינת עמדות הציבור כלפי חיסכון במים. על פי הסקר, כ-50% מהמקפידים לחסוך במים ציינו, כי הגורם העיקרי בגינו הם חוסכים הוא הצורך הלאומי שנוצר בשל המחסור במים במדינה. כ-39% ענו כי הגורם העיקרי לחיסכון במים הוא כלכלי.



במסגרת הסקר נבדקה גם המודעות לנושא החיסכון במים בישראל. נמצא כי כמחצית מהציבור (53%), ביישובים שנבדקו, סבורים במידה רבה עד רבה מאוד כי בישראל קיים משבר מים. זאת, לעומת 16% שאינם סבורים כך. כמו כן, נמצא קשר בין מידת החיסכון במים במשק הבית ובין התפיסה כי קיים משבר מים במדינה - ככל שסבורים יותר כי קיים משבר מים בישראל, כך גם מקפידים לחסוך במים.



רק 60% ממשקי הבית ידעו לציין מה גובה חשבון המים הממוצע בביתם, כאשר מקרב מי שידעו לציין זאת, דווח שהחשבון הדו חודשי הממוצע עומד על כ-270 שקל. יותר ממחצית משקי הבית שנדגמו סבורים כי תצרוכת המים הגבוהה ביותר היא במקלחת. מקומות אחרים בבית - מטבח, גינה, מכונת כביסה, שירותים - צוינו בשיעורים נמוכים משמעותית.



על פי נתוני נציבות המים, אדם בישראל צורך בממוצע 160 ליטר מים ביום. 35% נצרכים בשירותים, 35% במהלך הרחצה, 20% עבור שתייה, בישול והדחת כלים, 5% עבור כביסה וניקיון; גינון אחראי על ה-5% הנותרים.



בתהל ציינו כי למרות שברוב משקי הבית (75%) מקפידים לחסוך במים, הרי שכאשר נשאלו התושבים לגבי פעילויות שונות לחיסכון במים אשר ננקטות ביישוב מגוריהם, נראה כי הציבור אינו מודע לפעילויות מטעם הרשות. לראיה, כ-80% מהנשאלים ציינו כי אינם מודעים לפעולות או חושבים שלא ננקטות כל פעולות המביאות לחסכון במים ביישוב מגוריהם. אחוזים אלו נותנים אינדיקציה לחשיבות הרבה של פעולות ההסברה בקהילה ולצורך לעודד עיריות לפרסם את פעולותיהן ולהביאן לידיעת הציבור.



ממצאי הסקר מראים שיש מקום רב להמשך הפעילות ההסברתית בתחום החיסכון במים: 25% מהציבור מודים בפה מלא כי אינם מקפידים לחסוך במים; 16% כלל אינם סבורים כי בישראל יש משבר מים.



בימים אלה זכתה תהל, מקבוצת קרדן, במכרז להפעלת תוכנית ניסיונית לחיסכון במים במגזר המגורים העירוניים בצפון הארץ. התוכנית תנוהל בשיתוף עם החברה להגנת הטבע; הסקר הוזמן על ידי תהל כחלק מהיערכותה לפרויקט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully