וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקנזי: חברות מאירופה ואסיה ומשקיעים פיננסיים עשויים לפתור את בעיית מימון ההיי-טק בישראל

בעז בבאי

16.8.2001 / 15:28

חברת הייעוץ הבינלאומית מעריכה כי למרות האי שקט המתמשך בזירה הפוליטית, סקטור ההיי-טק החדשני של ישראל איבד אך מעט מהדינמיות שלו

חברות מאירופה ואסיה ומשקיעים פיננסיים עשויים לפתור את בעיית מימון המשך הפעילות של מגזר ההיי-טק הישראלי, בעקבות הנפילה החדה בהשקעות האמריקאיות בחברות סטארט אפ מקומיות כתוצאה מהקריסה של בורסת נאסד"ק. כך מעריכה חברת הייעוץ הבינלאומית מקנזי.

המאמר שפורסם במגזין הרבעוני של מקנזי תחת הכותרת: "הכלכלה המובטחת", קובע שלמרות האי שקט המתמשך בזירות הפוליטית והכלכלית במזרח התיכון, סקטור ההיי-טק החדשני של ישראל איבד אך מעט מהדינמיות שלו.

כותב המאמר, רוג'ר אברבנל, מציין שהתיקון בסקטור מניות הטכנולוגיה בוול סטריט, הסתיר מפנה בסיסי באופי העניין של משקיעים בכלכלת ההיי-טק הישראלית: ממשקיעים מארה"ב שחיפשו דרכים לא יקרות להרחבת פעילות קיימת לכיוון קבוצה בינלאומית גדולה של משקיעים, השואפת לשלב את החדשנות הישראלית כחלק מהאסטרטגיה הגלובלית שלה. לדברי אברבנל, מנהל בסניף של מקנזי במילנו, שינויים אלו יוצרים הזדמנויות חדשות.

בחודשים האחרונים, חברות אירופיות כמו דויטשה טלקום, פראנס טלקום ונוקיה, לא רק שייסדו או הרחיבו את השקעותיהם בקרנות הון סיכון ישראליות או בחברות חדשות - במטרה להשיג דריסת רגל לפיתוחים חדשניים של יותר מ-1,000 חברות סטארט אפ ישראליות בתחום טכנולוגיית התקשורת לבדה - אלא אף טיפחו את הקשרים המסחריים עם חברות ישראליות ותיקות יותר.

באותה עת, שחקניות אירופיות ואסיאניות מובילות, כמו סימנס וסאפ הגרמניות וסוני היפנית, השקיעו בסקטורים אחרים שבהם הוכיחה הטכנולוגיה הישראלית את חשיבותה, כולל תוכנה לארגונים וצרכנים. הדוגמא הבולטת ביותר היא הרכישה השנה של חברת טופטיר הישראלית על ידי חברת התוכנה הגדולה באירופה, סאפ, תמורת 400 מיליון דולר במזומן.

במקביל, מדגיש אברבנל, נראה חברות אמריקאיות, שהיו חלוצות מבחינת ההשקעה בישראל, מבצעות שינוי ביעדי השקעה שלהם. חברות אלה נעות מהתמקדות בחיסכון פשוט של הוצאות - ישראל היוותה במשך שנים מקור איכותי וזול יחסית לעובדי מחקר ופיתוח - לכיוון של ראייה רחבת יותר. על פי ראייה זו, החדשנות הטכנולוגית של חברות בישראל תהווה חלק אינטגרלי מהאסטרטגיה הארגונית הכוללת וארוכת הטווח בתחום המו"פ.

המאמר מדגיש את העובדה שישראל הפכה במהלך 15 השנים האחרונות למקום השני בעולם, לאחר עמק הסיליקון, מבחינת חשיבותו הטכנולוגית, כאשר מספר החברות הישראליות שהנפיקו בנאסד"ק שווה למספר החברות האירופיות הרשומות בה, והשקעות ההון סיכון מממנות כיום סטראט אפ ישראלי לכל 2,000 תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully