וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תנובה תומכים במכירת השליטה לאייפקס: הכריזו כי יסכלו כל ניסיון למכור לקבוצת החלב-מבטח שמיר

TheMarker

1.1.2007 / 18:25

לטענת העובדים אין בהסכם הזה שום סעיף השומר על החברה כעסק חי ושיש כוונה לפרק את תנובה



ועד עובדי תנובה בראשות אחיאב שמחי, הודיע היום כי יסכל כל נסיון למכור את תנובה לקבוצת יצרני החלב-מבטח שמיר. בהודעת ועד העובדים נאמר כי העובדים: "קראו בתדהמה" את הסכם העקרונות לרכישת תנובה שנחתם בין היצרנים למבטח שמיר שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר. לטענת העובדים אין בהסכם הזה שום סעיף השומר על החברה כעסק חי ואף חמור מכך, יש בו, לטענתם, סעיפים המצביעים בבירור על הכוונה לפרק את תנובה.



העובדים טוענים כי ההסכם מגלה בבירור כי כוונת קבוצת יצרני החלב-מבטח שמיר לפרק את תנובה, למכור חלקים ממנה ולהשאיר בה רק את תחום החלב, וזאת לאחר שנים רבות בהן עשתה תנובה כל מאמץ לשמור על החברה כיחידה עיסקית אחת, לגוון את עסקיה ולהגדיל את רווחיה: "אין להעלות על הדעת שמישהו ייתן יד לפירוק המפעל הזה!", מתריעים העובדים.



העובדים מצביעים על סעיף נוסף בהסכם, המגלה לטענתם בבירור את כוונת קבוצת יצרני החלב-מבטח שמיר לחסל את החברה בתמכונתה הנוכחית. לטענת העובדים נוסח הסעיף העוסק בהון העצמי, מעלה מעל כל ספק שתאגיד יצרני החלב מתנער מהצהרותיו לשמור על תנובה. מפני שאילו היה מתכוון לכך, היה נכתב במפורש כי יישמר ההון העצמי העצמי כדי לאפשר לקיים את תנובה בשלמותה כעסק חי. יותר מכך, טוען ועד העובדים, מההסכם עולה שמבטח שמיר תממן את הרכישה ממכירת נכסי תנובה. ארגון העובדים הודיע לאור אלו כי יתנגד באופן החריף ביותר לכל מהלך שלא יכלול באופן חד משמעי התחייבות לשמור על ההון העצמי.



"יצרני החלב פועלים בידים לא נקיות מפני שהם יודעים היטב שההסכם למכירת השליטה לאייפקס מבטיח לא רק את קיומה ושגשוגה של תנובה ועובדיה, אלא גם את הרפתנים עצמם", נאמר בהודעת העובדים.



ראש צוות המו"מ של יצרני החלב יוסי מלול, מסר בתגובה כי יצרני החלב ועובדי תנובה הם בעלי אינטרס משותף לשמור על כוחה של תנובה ולפתח אותה: "יצרני החלב לא יעשו כל פעולה שיש בה כדי לפגוע בעובדי תנובה ויפעלו על מנת לשמור על כל ההסכמים הקיימים בין תנובה לעובדיה", אמר מלול.



גורמים במשק החלב ציינו אתמול כי בהסכם מכירת תנובה לאייפקס זכו העובדים להטבות בלתי מקובלות במכירת חברות פרטיות לבעלים חדשים. בין היתר הובטח להם לרכוש 10% ממניות תנובה בהנחה של 35% ממחיר המניות. מאחר ואין בכוונת העובדים לרכוש מניות, הוסכם כי ההנחה ממחיר המניות תהווה את הבונוס לו יהיו זכאים העובדים בגין המכירה.



בהנחה כי אייפקס תרכוש 100% מהמניות, הבונוס לעובד יסתכם ב-11,900 דולר בממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully