וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות לקומברס: נכנסת לרשימת המומלצות של גולדמן סאקס

נטע יעקבי

16.8.2001 / 23:47

בבית ההשקעות קובעים כי לאחר ירידות המחירים הוולואציה של החברה אטרקטיווית; "החברה תעמוד בתחזיות ובטווח הרחוק יצטרכו המשקיעים לשלם הרבה יותר תמורת המניה"

"למרות ששוק הטלקום נותר קשה, אנו מאמינים שמגמות פלחי השוק של קומברס התייצבו וכי התחזיות הנוכחיות ברות השגה", כך פותח בית ההשקעות גולדמן סאקס את נימוקיו להעלאת הדירוג לקומברס מ"תשואת שוק" לרשימת המומלצות שלו.

האנליסט אלן זיווטופסקי סבור גם כי החברה לא תנמיך את הנחיותיה פעם נוספת בטווח הבינוני. התחזיות שהעניקו בבית ההשקעות לקומברס היו נמוכות מעט מהנחיית החברה, והם סבורים כי היא תצליח לעמוד בהן, ואולי אף לעקוף אותן. לשנת 2001 צופים בבית ההשקעות הכנסות של 1.502 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.75 דולרים, ולשנת 2002 הכנסות של 1.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.79 דולרים.

בגולדמן מעריכים כי החברה ממוצבת היטב על מנת ליהנות מצמיחה בשוק האלחוטי, וממשיכה להחזיק בנתח שוק מהותי בתחום מסרי הקול. בניגוד להערכות הרווחות בשוק, בגולדמן מזכירים למשקיעים כי שוק מסרי הקול עדיין לא מת. הערכה כללית של בית ההשקעות לשוק האלחוט צופה לו צמיחה שנתית של 22% ב-2002. לכן, הערכה שמרנית למדי גורסת כי הכנסותיה של קומברס משוק זה עשויות לצמוח בכ-10%-12%, וזאת מבלי שתגדיל את נתח השוק שלה. כמו כן, מוצרים חדשים כגון המסרים המאוחדים והפעלת קול עשויים להוות מנועי צמיחה חשובים ב-2002.

במשך זמן רב טענו בגולדמן סאקס כי מחיר המניה גבוה מדי ולכן הוולואציה שלה אינה מושכת מספיק. כעת, לאחר ירידה של כ-75% מרמות השיא שלה, מוצאים בבית ההשקעות את ולואציית החברה אטרקטיווית דיה. עוד הם מוסיפים כי המניה נסחרת בדיסקאונט לעומת תחזיתם לצמיחה של 25% ברווח למניה לטווח הארוך.

להמלצה החיובית לחברה תורמת ההערכה כי קומברס תעמוד בתחזיות, וכן הקביעה, בה לא פיקפקו אף פעם בגולדמן, כי קומברס היא אחת החברות האיכותיות ביותר בשוק תשתיות האלחוט. כדאי לנצל את רמות המחירים הנוכחיות, הם אומרים. בטווח הרחוק המשקיעים יצטרכו לשלם הרבה יותר תמורת מניית חברה כמו קומברס, הוסיפו.

מניית קומברס, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק, עולה בעקבות פרסום הדו"ח של גולדמן סאקס ב-4% למחיר של 27.8 דולר, המשקף לה שווי שוק של 5.1 מיליארד דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully