וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה והטלקום גררו את הבורסות לירידות; נוקיה ירדה ב-4.4%

עפרה שלו

16.8.2001 / 21:44

UPC, המחזיקה ב-46.5% מתבל הישראלית, המשיכה את מגמת הנפילה ואיבדה 12% נוספים; דויטשה טלקום לא מצליחה להתאושש - רושמת ירידה של 4.9%

ירידות שערים חדות נרשמו גם היום בבורסות אירופה, על רקע החולשה שהפגין הנאסד"ק אמש. גם היום הובילו את המגמה השלילית מניות הטכנולוגיה והטלקום. בלונדון ירד הפוטסי ב-1.3%, הדקס יורד ב-1.9% וה-CAC 40 בפאריס נסגר בירידה של 1%.

הצמיחה בכלכלת גרמניה הואטה לאפס ברבעון השני של השנה, כך עולה מנתוני הבנק המרכזי, הבונדסבנק. נתונים אלה שונים במעט מנתוני מכון המחקר DIW, שדיווח אתמול על ירידה של 0.1% בתוצר המקומי הגולמי לעומת הרבעון הראשון של השנה.

את מרכז הבמה תפסה גם היום מניית UPC, חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה באירופה, שנפלה ב-12%. אתמול נפלה מניית החברה, המחזיקה ב-46.5% מתבל הישראלית, ב-16%. UPC התחילה את הצניחה לאחר שדיווחה על הפסדים של חצי מיליארד דולר ברבעון השני של השנה.

יצרניות ציוד הטלקום רשמו ירידות: נוקיה ירדה ב-4.4%; אלקטל ירדה ב-5.7% ומרקוני רשמה ירידה של 5.3%. גם בענף השבבים נרשמה מגמה שלילית: אינפיניון יורדת ב-4%; ARM הולדינגס ירדה ב-4.2%. במגזר האינטרנט נרשמה מגמה מעורבת.

דויטשה טלקום לא מצליחה להתאושש. המניה, שנחתכה ב-25% בעשרת ימי המסחר האחרונים, רושמת היום ירידה נוספת של 4.9%. מנכ"ל דויטשה טלקום נקט בצעד לא שגרתי ופירסם מודעות על פני עמוד שלם בעיתוני גרמניה כדי לנסות ולאושש את מחיר המניה של החברה: "הסיבות, הגורמים והנסיבות שהובילו לירידת מחיר המניה נתונים לדיון ציבורי נרחב ונדרשת בחינה מקיפה בעניין". כאמור, המודעה בעיתון לא הצליחה לשפר את ביצועי המניה.

חברת הטלקום השוודית טליה החמיצה את התחזיות כשרשמה רווח נמוך מהצפוי ברבעון השני של השנה. החברה דיווחה על רווח על בסיס EBITDA של 297 מיליון דולר, לעומת תחזיות לרווח של 335 מיליון דולר. המניה ירדה היום ב-5.3%.

ביתר מניות הטלקום המובילות נרשמו ירידות שערים. בריטיש טלקום ירדה ב-5.3%; וודאפון ירדה ב-4%; פראנס טלקום ירדה ב-4.8%.

חברת התרופות השווייצית נוברטיס דיווחה על עלייה של 10% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה ל-2.25 מיליארד דולר. תוצאות החברה היו טובות בשיעור ניכר מהערכות האנליסטים. החברה, שמניותיה נפלו ביותר מ-20% מתחילת השנה, מתחזקת על רקע הדו"ח המעודד ב-2.9%.

E.ON, חברת האנרגיה השנייה בגדולה באירופה, עלתה ב-2.5% לאחר שדיווחה על זינוק של 52% ברווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה.

ABN אמרו דיווחה על ירידה של 166 מיליון דולר ברווחי חטיבת בנקאות ההשקעות במחצית הראשונה של השנה, ואמרה כי תקצץ את ההשקעות בפעילות החטיבה ותתמקד בפעילויות המסורתיות יותר שלה - בנקאות קמעונית וניהול נכסים. מניית החברה עלתה ב-2.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully