וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאזנה לשולה זקן - כחלק מחקירת בכירי רשויות המס

יהונתן ליס

2.1.2007 / 7:30

המשטרה חושדת: הבכירים ניצלו את מעמדם כדי להעניק סיוע לגורמים פוליטיים ועסקיים



היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מנהלת בחודשים האחרונים חקירה נרחבת נגד בכירים ברשויות המס בישראל. מדובר בחקירה מקיפה שהעלתה שורה של חשדות לפעילויות לא חוקיות מצד הבכירים. בין היתר נבדק החשד כי הבכירים ניצלו את מעמדם כדי להעניק סיוע לגורמים פוליטיים ועסקיים שונים. החקירה מצויה עדיין בשלב הסמוי שלה. במסגרת החקירה הציבו החוקרים האזנה על מכשיר הטלפון הסלולרי של ראש לשכתו של ראש הממשלה, שולה זקן וצוטטו לשיחות טלפון שניהלה בניסיון לבסס את החשדות נגד הבכירים בפרשה. על הפרשה פורסם אתמול לראשונה בחדשות ערוץ 10.



לפני חודשים אחדים, לאחר ש-ה', עובדת לשכת ראש הממשלה התלוננה כי שר המשפטים דאז חיים רמון כפה עליה נשיקה, החליטה המשטרה להציב האזנות סתר לשלושה מכשירי טלפון ניידים: מכשירה של המתלוננת; של המפקדת שלה בצבא, שהגישה את התלונה למשטרה; וכן למנהלת לשכת ראש הממשלה זקן.



מטרת ההאזנות לזקן היתה לבדוק אם היא לוחצת על המתלוננת שלא להגיש תלונה נגד השר. במקום להציב האזנה נגדה בפרשה, הוחלט להסב, באישור שופט, את עמדת ההאזנות הקיימת כדי לבחון את החשדות החדשים נגד זקן. לאחר 24 שעות, משהאזנות לא העלו דבר, הוחלט להפסיקן.



ב-22 באוקטובר פנה לפרקליטות בא כוחו של רמון, עו"ד דן שינמן, לאחר שהתברר לו מעיון במסמכי החקירה כי המשטרה ביצעה האזנות סתר שונות שלא הובאו לידיעת הסנגוריה. אלא שהפרקליטות הכחישה באופן גורף כי ביצעה את ההאזנות.



רק ימים אחדים מאוחר יותר הודתה פרקליטות מחוז תל אביב כי ההאזנות אכן בוצעו והעבירה את תמליליהן לעורכי דינו של רמון. במשטרה סרבו אתמול לאשר או להכחיש את דבר קיומה של החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully