וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת דירות הנופש הסתיימה: משרד התיירות פירסם הוראות נגד ניצול שטחי מלונות למגורים

עירית רוזנבלום

2.1.2007 / 9:39

כך לפי מדיניות שר התיירות שבאה לשמור על אזורי התיירות והנופש לשימוש ייעודי ולתועלת הציבור



מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ, פירסם בראשונה רשימת הוראות מחייבת שנועדה למנוע ניצול לרעה של שטחים מלונאיים לצרכים אחרים ובעיקר למגורים. החוזר הוא פועל יוצא של מדיניות שר התיירות יצחק הרצוג, הרואה צורך חיוני בשמירה על אזורי התיירות והנופש לשימוש ייעודי ולתועלת הציבור.



קובץ ההוראות מעוגן בחוזר מנכ"ל ראשון מסוגו העוסק בשימוש בקרקעות שייעודן "אכסון מלונאי מיוחד", שנועד להתמודד עם התופעה הרווחת בעיקר באזורים מבוקשים לאורך חופי הים התיכון (כמו פרויקט סי-אנד-סאן שהחל במקור כמלון דירות והפך למבנה מגורים), באזור הכנרת, בירושלים ובנתניה.



בשורת פסקי דין שניתנו באחרונה ניכרת מגמה של החמרה עם יזמים שבנו ומכרו דירות למגורים באזורי תיירות ונופש. בפסק הדין האחרון של העליון בעניין מה-7 בדצמבר 2006, שעסק בפרשת המרינה בהרצליה, דחה בית המשפט את ערעוריהן של שש חברות קבלניות, תוך שהוא מאמץ את פסק דינו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט גורן, האוסר בנייה למגורים במתחם המרינה במסווה של "דירות נופש" או "מלון דירות".



לצורך הבטחת הניהול והשימוש המלונאי ופיקוח על קיום העקרונות שעוגנו בחוזר המנכ"ל, יתאם משרד התיירות עם הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה כי בין התנאים למתן אישור לאכלוס המבנה (טופס 4) ייכללו אישור משרד התיירות להסכמי המכר והניהול שנחתמו עם רוכשי היחידות; אישור משרד התיירות כי החומר הפרסומי והשיווקי של הפרויקט תואם את עקרונות נוהל זה באשר לניהול, והתפעול המלונאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully