וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקורפיו נדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ השלימה גיוס של 516 מיליון שקל בשוק המקומי

אפרת נוימן

2.1.2007 / 9:51

בהנפקה הפרטית היו ביקושי יתר של יותר מפי שלושה מההזמנה המקורית; החברה עוסקת בייזום למגורים, משרדים ומסחר



ההתלהבות מחברות נדל"ן נמשכת במלוא המרץ. ל-TheMarker נודע כי חברת סקורפיו נדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ השלימה אתמול גיוס של 516 מיליון שקל בהנפקה פרטית ממוסדיים מקומיים. בהנפקה היו ביקושי יתר של יותר מפי שלושה מההזמנה הראשונית - יותר ממיליארד שקל. בשוק מעריכים כי זוהי הנפקת האג"ח הפרטית הגדולה ביותר בשנים האחרונות.



האג"ח שמנפיקה סקורפיו הן רגילות ולתקופה של 8 שנים. הריבית שנקבעה היא 6.25% ותשולם כסדרה בתשלום שנתי. תשלום הקרן יתבצע בחמישה תשלומים שנתיים החל משלוש שנים אחרי ההנפקה. חתמי ההנפקה הם פועלים אי.בי.אי.



חברת הדירוג מעלות נתנה לאחרונה לאג"ח דירוג ראשוני גבוה של A/stable. סקורפיו נדל"ן הוקמה ב-2006 בישראל. היא עוסקת בתחום הייזום למגורים, משרדים ומסחר, אחרי שהועברה אליה פעילות מהחברה האם סקורפיו שנרכשה ב-98' בידי שטיינמץ. לקבוצה יש מיקוד גיאוגרפי במדינות מרכז ומזרח אירופה. ייתכן שהפעילות תורחב למדינות שנחשבות מסוכנות יותר כמו רוסיה. לסקורפיו נדל"ן יש כיום 15 פרויקטים פעילים בשלבים שונים של ביצוע (תשעה למגורים ושישה מסחריים להשכרה) כשברוב הפרויקטים הפעילים עדיין לא החל שלב הבנייה.



במעלות מעריכים את מיצובה העסקי של החברה כגבוה מהממוצע. גם את הסיכון הענפי הנגזר מפעילות החברה מעריכים במעלות כגבוה במעט מהממוצע. עוד מציינים במעלות כי איכות הניהול בחברה בראשותם של שטיינמץ ושמעון מנחם גבוהה מאוד.

סקורפיו החלה בבנייתם של ארבעה פרויקטים. יתר הפרויקטים צפויים להתחיל בארבעת הרבעונים הבאים. לפי תחזיות החברה, סך ההשקעה בפרויקטים פעילים למגורים מסתכמת ב-5.6 מיליארד שקל, סך ההכנסות הכולל הצפוי על פני שנים הוא 7.8 מיליארד שקל והרווח הגולמי הצפוי הוא 2.2 מיליארד שקל. התשואה הממוצעת הכוללת בתיק הפרויקטים הפעילים למגורים צפויה להיות 39.5%. "מדובר בתשואה גבוהה בהרבה מהמקובל בחברות יזמיות", אומר בארי.



בנוסף להכנסות ממגורים, צופה החברה כי שכר הדירה השנתי הכולל מהפרויקטים המניבים יסתכם ב-427 מיליון שקל ב-2013. שיעור התשואה השנתית הממוצעת על תיק הנכסים המניבים יהיה כ-18.5%.



ההון העצמי של סקורפיו כולל הלוואת בעלים של 298 מיליון שקל. מרבית הקרקעות נרכשו בהון עצמי. לחברה יש מסגרות אשראי בהיקף של כ-25 מיליון דולר מבנק ישראלי, והיא הצהירה כי במידת הצורך יוזרמו מזומנים לחברה.



בשנתיים האחרונות הנפיק שטיינמץ שלוש חברות בלונדון - בייטמן הנדסה, בייטמן ליטווין וחברת המכרות באפריקה ניקנור. היתה לו גם הנפקה אחת לא מוצלחת בנאסד"ק של חברת אודימו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully