וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולס ליסון, האיש שהפיל את בנק ברינגס, מרוויח לחמו כיום מהרצאות על שגיאותיו

סוכנויות הידיעות

2.1.2007 / 13:22

אחרי שריצה את עונש המאסר - שם כתב ספר על מעשיו - מרוויח ליסון היום כ-10 אלף דולר להרצאה



ניקולס ליסון, הסוחר שהפסיד ב-1995 1.3 מיליארד דולר והביא לנפילת בנק ברינגס הוותיק, ריצה 4 שנות מאסר בסינגפור. עתה, הוא מרוויח משגיאותיו באמצעות הרצאות ברחבי העולם. ליסון מרוויח היום כמעט 10 אלף דולר להרצאה בנושאי בקרה, חשבונאות, שערוריות בנקאיות וכדומה. אחת האמירות עליהן הוא חוזר בהרצאות אלה היא שעל הבנק היה לפקח עליו - כסוחר צעיר ויומרני - ולעצור אותו בשלב מוקדם יותר.



ליסון, כיום בן 39, לא רק שהפסיד סכומי ענק בעסקות בהן הימר לא נכון על השוק היפאני, אלא גם ניסה להסתיר את הפסדיו המתעצמים. במשך יותר מעשור, האחראים על פירוק הבנק ניסו להחזיר לנושים כספים, ובין היתר דרשו כי חלק נכבד מהכנסותיו לאחר שיחרורו יועברו לנושי הבנק. כיום, ליסון כבר שוחרר מהסכם המחייב אותו להעביר חלק מרווחיו לנושים. בעת מאסרו כתב ספר, שמאוחר יותר היה גם לסרט.



ליסון הצטרף לברינגס ב-1989 כעובד בק-אופיס, אך כשרונותיו הובילו את הבנק להציע לו משרה בסינגפור. הוא המשיך להתקדם והגיע לעמדת סוחר. לפי דיווחים, הצלחותיו הובילו אותו לקבל לשכר שהגיע ליותר ממיליון דולר בשנה במחצית הראשונה של שנות ה-90'.



ליסון אומר כי הוא מאמין שזיהה הזדמנויות בצורה נכונה, במיוחד מאז שהשתחרר. הוא אינו נענה לכל ההצעות המגיעות אליו. הכניסה לסינגפור נאסרה עליו, וככל הנראה לא יוכל יותר לעבוד בבנק אי פעם. אך הוא עדיין סוחר במטבעות - בכספו שלו, באמצעות חשבון ברוקראז' מקוון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully