וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגרים בעולם מאשימים את מיקרוסופט בשוחד

סוכנויות הידיעות

2.1.2007 / 15:27

חילקה לבלוגרים מחשבים עם התוכנה החדשה ויסטה. לפי הטענות, המטרה היתה לעודד את הבלוגרים לכתוב על התוכנה

מיקרוסופט מואשמת בניסיון להשפיע על בלוגרים, ואולי אפילו לשחד אותם, על ידי כך שנתנה ל-90 בלוגרים נבחרים ברחבי העולם מחשבים נישאים מדגם אייסר פרארי, בעלי מערכת ההפעלה החדשה ויסטה. העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח כי המחשבים שחילקה מיקרוסופט נמכרים במחיר ממוצע של 2,400 דולר, והיא חילקה אותם לבלוגרים הכותבים בענייני טכנולוגיה, שמערכת ההפעלה החדשה עשויה להופיע ברשימותיהם.

לטענת העיתון, מיקרוסופט הצדיקה את חלוקת המחשבים לאותם בלוגרים כמתנות לחג המולד. מיקרוסופט הודיעה כי כוונתה בנתינת המחשבים היתה לעודד אותם לנסות את מערכת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה, ולכתוב את דעתם הכנה בבלוגים. עם זאת, הודיעה מיקרוסופט כי היא אינה מצפה מהבלוגרים לכתוב דברים חיוביים על ויסטה, או להזכירה בבלוגים בכלל, כתנאי לקבלת המתנה.

למרות ההכחשה, מיקרוסופט נחשפה לביקורת מצד בלוגרים שונים, ביניהם חלק מה-90 אשר קיבלו את אותם מחשבים. המבקרים טענו כי בלוגרים מחויבים לאתיקה העיתונאית, ולכן מנועים מקבלת מתנות מחברות כדי לכתוב עליהן מאוחר יותר.

לאחר דברי הביקורת שנכתבו על ענקית התוכנה, שלח עובד של חברת מיקרוסופט דואר אלקטרוני אשר ביקש מחלק ממקבלי המחשבים הנישאים להחזירם לחברה אחרי שסיימו להעריך את מערכת ההפעלה החדשה. עם זאת, דובר מיקרוסופט אמר שהבלוגרים מוזמנים להשאיר אצלם את המחשבים הנישאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully