וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: הכסף שיצא מקרנות הנאמנות בעקבות רפורמת בכר עבר לתעודות הסל ולא לקרנות טובות יותר

טל לוי

2.1.2007 / 16:46

מהשוואה לארה"ב עולה כי רוב האמריקאים משקיעים בקרנות, למרות מחקרים המראים כי קשה להכות את המדדים



"הכסף שיצא מקרנות הנאמנות בעקבות רפורמת בכר לא הופנה להשקעה בקרנות שמנוהלות על ידי גופים אחרים אלא הושקע במוצרים תחליפיים, גם כאלו שהוצעו על ידי הבנקים. למשל, פיקדונות מובנים ותעודות סל", כך כותבת ענבל פולק, מנהלת תחום דירוג תיקי נכסים מנוהלים במעלות.



במעלות עורכים השוואה לנעשה בארה"ב ומציינים כי "בשוק האמריקאי תעודות הסל, אשר הינן דוגמה למוצר מתחרה להשקעה בקרנות מנוהלות, מהוות אחוז נמוך ביחס להשקעה בקרנות הנאמנות. המשקיע האמריקאי עושה שימוש נרחב בקרנות נאמנות בהשקעותיו, וזאת למרות מחקרים המצביעים על כך שקשה ואף בלתי אפשרי להכות את המדדים".



"המטרה שעמדה בבסיס מכירת חברות ניהול קרנות הנאמנות וקופות הגמל על ידי התאגידים הבנקאים, במסגרת רפורמת בכר, היתה צמצום הריכוזיות בשוק ההון וניגודי העניינים המובנים בו. הרציונאל שעמד בבסיס החלטות ועדת בכר היה כי מכירת הגופים המנהלים את הקרנות תפתח תחרות בענף, אשר תביא להתייעלות בהקצאת מקורות, לשיפור ברמת השירות ולשיפור בתשואה על ההשקעות", כותבת פולק. "בפועל, בשנה האחרונה נפדו באופן מסיווי כספים מקרנות הנאמנות", היא מוסיפה.



פולק כותבת כי על מנת ששוק הקרנות יחזק את מעמדו מול מוצרי השקעה מתחרים, עליו לצמצם את מספר הקרנות. כיום, פועלות בישראל 101 קרנות שמרביתן זהות. פעולה נוספת מתרכזת בפשטות, בשיפור הביצועים במטרה להשיג תשואות עודפות. "על מנת לבדל את מוצר קרנות הנאמנות מהמוצרים התחליפים על מנהלי הקרנות להתמקד בהצעת קרנות מנוהלות אשר מטרתן להכות את המדדים ולא לחקותם (כמו שעושות קרנות אינדקס). אם אכן תושג תחרות בשוק הקרנות, אנו צופים כי הקרנות הטובות יותר, אלה שמשיגות תשואות עודפות, הן הקרנות שימשכו את מירב הכספים", כותבת פולק.



פעולות נוספות עליהן מדברת פולק הן הצעת מגוון רחב יותר של סוגי קרנות, כמו פעילות במסגרת קרנות גידור וכן יצירת מערכת שתהפוך את קרנות הנאמנות למוצר נגיש וזול יותר. זול - הן מבחינת עמלות, והן מבחינת דמי הניהול שגובות הקרנות. "אם תיווצר התחרות, סיכוי גדול הוא שבעתיד דמי הניהול הנגבים בארץ על ניהול קרנות נאמנות יהיה נמוך יותר", כותבים במעלות.



מעלות מעריכה כי התחרות בשוק הקרנות - תחרות מול מוצרים תחליפיים ותחרות פנימית בין הגופים המנהלים - תביא בסופו של דבר לשיפור השירות עבור הלקוח, לתשואות גבוהות בקרנות ועל כן גם לצמיחה של שוק זה בעתיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully