וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להכיר: ג'קי מצא - מנהל רשות המסים

2.1.2007 / 17:40

מצא שולט על כל תחום המס בישראל: מגבייה, חקיקה וטיפול במס רכוש ועד לחקירות פליליות

ג'קי מצא הוא מנהל רשות המסים, תפקיד חדש שנוצר רק לפני שנה וחצי ומאחד את כל הסמכויות של נציב מס הכנסה עם אלו של הממונה על המכס ועל המע"מ. בתפקיד הזה שולט מצא על כל תחום המס בישראל: מגבייה, חקיקה וטיפול במס רכוש, ועד לחקירות פליליות נגד מעלימים ומשתמטים מתשלומי מס.

מצא נכנס לפני תשעה חודשים בלבד לנעליו של איתן רוב, שהיה חתום על מיזוג האגפים. מאחר שכך, הוא טרם השאיר חותם עמוק על מערכת המסים, ועדיין לא ברור איזה מנהל הוא יהיה. אבל מצא, שכיהן קודם לכן כסגן נציב לחקירות וכמנהל המחלקה המקצועית, ממשיך לקדם מהלך גדול נגד תכנוני מס אגרסיוויים ונגד אנשי עסקים גדולים ורואי החשבון שלהם, אשר משתמשים בתכנונים אלה.

באחרונה פירסם מצא רשימה של תכנוני מס שקיימת עליהם חובת דיווח מיוחדת - ובכך הקים עליו את עשירי המשק, ורבים מהם איימו כי יקטינו את היקף עסקיהם בישראל. לאחר המלחמה בלבנון ניהל מצא באופן אישי את המאמצים של רשויות מס רכוש, לשלוח שמאים לנפגעי המלחמה בצפון כדי שאלה יקבלו תשלומים - ובדרך הוא נאלץ להתמודד עם לא מעט אזרחים ש"מנפחים" את עלות הנזק
שנגרם להם.

מצא, רק בן 37, רו"ח ובוגר משפטים, נחשב למקצוען מיסוי, אבל לא מהסס לשמור על קשרים חברתיים עם אנשי הון ובעלי עסקים. הוא אוהב להופיע בכנסים ולהרצות לפני קהל, ומרבה לעשות זאת.

עד היום היה מצא במצב נוח: הצמיחה במשק וההתייעלות במערך הגבייה, שביצע קודמו איתן רוב, מזרימות לקופת המדינה סכומי כסף גדולים - ומצא לא נאלץ להתמודד עם לחצים להעמיק את הגבייה או להתייעל. אבל בשל הצורך לממן את עלויות ונזקי המלחמה, יטילו שר האוצר וראש הממשלה על מצא להביא עוד כסף - והמשימה תחייב אותו לצאת במבצעי גבייה אגרסיוויים. מצא צפוי להתמקד בנושאים המקצועיים ובטיפול במקרים ואירועים מיוחדים, ולא להוביל רפורמות מרחיקות לכת. מובן כי גורלו של מצא יהיה שונה לחלוטין אם יתברר כי החשדות בגינם הוא נחקר היום - מבוססים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully