וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר במשטרה: "זה הרבה יותר גרוע ממינויים פוליטיים; זה חלום הבלהות של מדינת ישראל"

יהונתן ליס

2.1.2007 / 19:21

(עדכון) שולה זקן נשלחה למעצר בית ולא תוכל ליצור קשר עם משרד ראש הממשלה במשך 24 ימים



מאת יהונתן ליס, יובל יועז וארנון בן-יאיר



(עדכון) המשטרה תבקש הערב (שלישי) בבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרם של ראש רשות המסים, ג'קי מצא ושל קודמו בתפקיד, איתן רוב, החשודים כי לקחו שוחד מאנשי עסקים בולטים, ובתמורה איפשרו להם לשלוט במינויים ברשות המסים. לדיון הגיעו עו"ד נבות תל צור ממשרד כספי, המייצג את ג'קי מצא, ועו"ד יהודה וינשטיין, המייצג את איתן רוב. כשהגיע רוב לבית המשפט, הוא נראה חיוור ומזועזע - כך מסרו נוכחים במקום. גם ג'קי מצא הגיע לבית המשפט, והוא ורוב יספרו לראשונה לעורכי הדין שלהם על מה נחקרו. מאוחר יותר, עורכי הדין יקבלו את בקשת המעצר הקצרה ויידרשו להגן על הלקוחות שלהם מול השופט.



ראש לשכת ראש הממשלה, שולה זקן, נשלחה למעצר בית של 10 ימים, במהלכם תהיה מנועה מלמלא את תפקידה. זקן חשודה בכך שתיווכה בין אנשי העסקים הנמנים עם מקורביה לראשי רשות המסים. לפי החשד, הופחתו הסכומים שנדרשו אנשי העסקים לשלם למדינה. זקן תהיה מנועה מליצור קשר עם לשכת רה"מ במשך 14 יום נוספים לאחר תום מעצר הבית. בנוסף, הוטלה עליה ערבות בנקאית בסך של 50 אלף שקל.



זקן, מצא רוב ואנשי עסקים נחקרו היום במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בבת ים. המשטרה חקרה 22 בני אדם, ותבקש להאריך את מעצרם של תשעה נחקרים נוספים, פרט למצא ולרוב. כמו כן, תבקש המשטרה לשלוח שני נחקרים נוספים למעצר בית. שמונה נחקרים ישוחררו לבתיהם.



עורך דינה של שולה זקן, מיכה פיטמן, מסר: "הגיעו ב-6 בבוקר לביתה של שולה זקן ולקחו אותה לחקירה. בבית נעשה חיפוש ונלקח ממנו פריט אחד שלהערכתי לא יתרום לחקירה". פיטמן לא הסכים לומר באיזה פריט מדובר, אך אמר שלא מדובר במחשב. עוד אמר פיטמן, כי "שולה הופתעה מהחקירה והיא לא ידעה עליה קודם לכן. היא שיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים והכחישה את המיוחס לה". פיטמן לא הסכים לומר אם מדובר בהכחשה גורפת או חלקית.



עוד אמר פיטמן כי חקירתה של זקן הסתיימה בשעה 14:30, והטלפון הראשון שהיא קיימה מהחקירה היה ללשכת רה"מ. עו"ד פיטמן לא הסכים לומר אם דיברה באופן אישי עם ראש הממשלה.



התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, בדרישה לקבל החלטה מיידית אם להשעות מתפקידה את שולה זקן ושאר בעלי התפקידים הנחקרים.



שלושת החשודים במתן שוחד למצא ולרוב הם אחיה של זקן, העסקן יורם קרשי; איש העסקים המקורב לזקן, סימו טובול; ואיש העסקים קובי בן-גור. קרשי הוא עסקן פוליטי, חבר במועצת העיר ירושלים וחבר מרכז הליכוד. טובול הוא קבלן, בעלי חברה לייצור חומרי בניין ובעליהן של שתי מסעדות יוקרה בירושלים שבהן יושבים פולטיקאים בכירים. לפני חודשים אחדים נחקר טובול בחשד להעלמות מס. בן-גור הוא איש עסקים ולשעבר בעלי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים. השלושה נחקרו היום ביאח"ה.



עורך דינו של קרשי, יאיר גולן, מסר כי קרשי הוא פעיל ליכוד, והוא סייע לפעילות ציבורית בירושלים. לדברי גולן, מגיעות אל קרשי פניות והוא מסייע ככל יכולתו במסגרת החוק, כולל ברשות המסים.



במשטרה אומרים כי בתמורה לשוחד מונו אנשי שלומם של השלושה לתפקידים מרכזיים ברשות המסים. לבקשת השלושה מונו "פקידים רבים" ברשות המסים, ובראשם סמנכ"ל משאבי אנוש, שמואל בוברוב, הנחקר גם הוא. חשוד נוסף שנחקר היום הוא הסמנכ"ל לעניינים מקצועיים, גידי בר זכאי. לפי החשד, הפקידים שמונו לבקשת אנשי העסקים הפחיתו את היקף החובות שנדרשו אנשי העסקים ומקורביהם לשלם למדינה. לפי החשד, במתן השוחד וקבלתו מעורבים חשודים רבים. מהחקירה עולה, כי אנשי העסקים הפעילו את השפעתם על פעולות ומהלכים ברשות המסים במשך חודשים ארוכים, וזאת עד לימים האחרונים ממש.



החקירה נפתחה לפני 10 חודשים, והיא מתייחסת גם לתקופה שבה אולמרט כיהן כשר התמ"ת וזקן כראש לשכתו שם. הבוקר החל השלב הגלוי בחקירה המסועפת. שוטרי יאח"ה פשטו הבוקר על משרדיהם ובתיהם של בכירים ברשות המסים ואנשי עסקים, בחיפוש אחר ראיות. כחלק מהשלב הסמוי בחקירה בוצעו האזנות סתר, ובהן האזנות לשולה זקן. כחלק מההאזנות הוקלטה שיחה בין זקן לקצינה ל', הממונה על החיילת ה' שהתלוננה נגד שר המשפטים
לשעבר, חיים רמון.



החקירה מלווה משלביה הראשונים על ידי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. מזוז ופרקליט המדינה, ערן שנדר, עודכנו בהתפתחויות בחקירה באופן שוטף. לפני ימים אחדים מסר ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יוחנן דנינו, עידכון למזוז על מצב החקירה. אמש נחשפו פרטים ראשונים על החקירה בערוץ 10. נוסף על עבירות של שוחד, נחקרים חשדות לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, ועבירות נוספות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully