וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP עלתה על התחזיות המונמכות: דיווחה על רווח של 6 סנט למניה - ירידה חדה של 90% לעומת הרבעון המקביל

עפרה שלו

16.8.2001 / 23:33

הכנסות החברה ירדו ב-14% ל-10.1 מיליארד דולר; פיורינה: החולשה המתמשכת בהשקעות עסקים וצרכנים ברחבי העולם פגעה בתוצאותינו הכספיות

HP (היולט פאקרד) דיווחה על רווח של 111 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון הכספים השלישי, ירידה של כ-90% לעומת רווח של 1.05 מיליארד דולר או 51 סנט למניה ברבעון המקביל לפני שנה. הכנסות החברה הסתכמו ב-10.1 מיליארד דולר, לעומת 11.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה, ירידה של 14%.

תחזיות האנליסטים המונמכות היו לרווח של 76 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, ירידה של 92% לעומת הרבעון המקביל. ברבעון השני רשמה החברה רווח נקי של 319 מיליון דולר על הכנסות של 11.6 מיליארד דולר.

הרווח פרופורמה ירד ל-218 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, לעומת 1.04 מיליארד דולר, או 50 סנט למניה בתקופה המקבילה.

החולשה המתמשכת בהשקעות עסקים וצרכנים ברחבי העולם פגעה בתוצאות הכספיות של יצרנית החומרה, אמרה קארלי פיורינה, יו"ר ומנכ"ל החברה. עם זאת, הוסיפה פיורינה כי "ישנם סימנים המצביעים על כך שהמאמצים שעושה החברה לעודד את הצמיחה מתחילים לשאת פרי".

הנפגעת העיקרית היתה חטיבת הצרכנים, שהכנסותיה ירדו ב-21% לעומת התקופה המקבילה. פיורינה צופה כי הכנסות החברה יצמחו ברבעון הכספים הרביעי לעומת הרבעון השלישי, ואילו צמיחה אפסית צפויה להירשם בשולי הרווח.

במהלך הרבעון, שהיה אולי הקשה ביותר מאז החלה קארלי פיורינה לכהן כמנכ"ל החברה, פתחה HP בסבב פיטורים רחב היקף ופירסמה אזהרת רווח. לפני 3 שבועות הזהירה החברה כי הכנסותיה ייפלו ב-14%-16% ביחס לתקופה המקבילה, ויסתכמו בכ-9.9 מיליארד דולר. מאז הרבעון השני של 1998 לא דיווחה החברה על הכנסות נמוכות מ-10 מיליארד דולר.

ביולי אמרה פיורינה כי היא אינה צופה התאוששות בשוק המחשבים במחצית השנייה של השנה. היא הכריזה אז על סבב פיטורים של 6,000 עובדים, כ-6.5% מ-93 אלף עובדי החברה, לאחר שפוטרו כ-1,000 עובדים מוקדם יותר השנה. פיורינה אף השהתה העלאות שכר והנהיגה חובת ניצול חופשות.

מאמר שפירסם המגזין "בארונ'ס" קבע כי HP תיאלץ לסגת מעסקי ה-PC כדי לשרוד. כדי להצליח להביא את החברה להתאוששות, תידרש מצד המנכ"לית, פיורינה, פעולה נחרצת שתיתן דגש לפעילות הרווחית יותר של החברה בתחום המדפסות.

את הצורך ביציאה משוק המחשבים האישיים הסביר כותב המאמר מארק וברקה, גם בכך שענף ה-PC הוא תחום בעל צמיחה איטית בשל הפיכתו לעסק מבוסס קומודיטי (סחורה שאין בה ייחוד והצרכנים אינם מוכנים לשלם פרמיה גדולה על עלותה). כמו כן כתב כי HP נמצאת במקום ה-4 במונחי נתח שוק, וכי היא עוסקת בייצור מחשבים בעלי עלות גבוהה, ושולי הרווח שלה בתחום זה אפסיים.

וברקה הוסיף כי שוק ה-PC לא רק נמצא בהאטה, אלא בנסיגה של ממש: ברבעון השני של 2001 נרשמה ירידה במספר היחידות הנמכרות, לראשונה מאז 1986. היחידה שרשמה גידול במספר היחידות הנמכרות היתה DELL (דל) .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully