וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמדוקס רוכשת את סיגווליו עבור 54 מיליון דולר

גיא גרימלנד ושירלי יום-טוב

3.1.2007 / 8:59

סיגווליו, החברה הישראלית השנייה שרוכשת אמדוקס, פיתחה מערכת חיוב לספקי סלולר

האקזיט הראשון של שנת 2007 שייך לחברת הסטארט-אפ הישראלית סיגווליו (SigValue), שפיתחה מערכת חיוב (בילינג) לספקי שירותי תקשורת סלולרית - החברה נרכשה על ידי חברת הבילינג הישראלית אמדוקס, תמורת 54 מיליון דולר במזומן ולפי שווי של 85 מיליון דולר. אמדוקס, שלה אחזקות קודמות בסיגווליו (בהיקף של כ-14%), רכשה בעבר רק חברה ישראלית אחת - אקזקט, שעוסקת בניתוח שימושים של לקוח סלולר. רכישה זו התבצעה בדצמבר 2003, תמורת 29.5 מיליון דולר.

סיגווליו הניבה אקזיט מוצלח למשקיעים: לפי נתוני





ONLINE-IVC, בחברה הושקע סכום צנוע של תשעה מיליון דולר, וקרן ההון סיכון AIG אוריון, שהשקיעה בחברה 3.5 מיליון דולר בשני סבבי גיוס, תרוויח פי 6-7 על השקעתה. גם קרן ההון סיכון ההולנדית הולנד ונצ'רס, שהשקיעה בחברה 3.5 מיליון דולר, תרוויח בערך פי 6 על ההשקעה. משקיעה נוספת היא אמדוקס עצמה, שהשקיעה שני מיליון דולר בסיבוב גיוס הון שני בהיקף של שבעה מיליון דולר לפי שווי של 19 מיליון דולר.

סיגווליו הוקמה במאי 2000 בידי אלי ירדני, לשעבר מנהל אגף המיתוג וטכנולוגיות חדשות בפלאפון, ויובל מירון, מנהל מחלקת יישומים וטכנולוגיות חדשות בפלאפון. אייל לוי, כיום מנהל-שותף בקרן AIG אוריון ובעבר מנכ"ל פלאפון, סייע בהקמת החברה.

גרי ליבלר, שותף ומנהל בקרן AIG אוריון סיפר ל-TheMarker על תחילת הדרך: "יובל ואלי עבדו בחברת פלאפון, ותוך כדי עבודתם הם הבינו שיש בעיה עם כל הקשור בתחום ה-prepaid (תשלום מראש) אצל מפעילים סלולריים. הם הכירו את אייל לוי, השותף שלי, ששימש בעבר כמנכ"ל פלאפון, וכך AIG אוריון הפכה למשקיע ראשון בחברה".

החברה הוקמה כחברת חממה של אוריון, ואף מוקמה תחילה במשרדיה. בגיוס ההון הראשון של החברה, עם הקמתה, השקיעה בה AIG אוריון שני מיליון דולר לפי שווי של חמישה מיליון דולר. ליבלר ממשיך: "יובל ואלי עשו עבודה מצוינת עם הטכנולוגיה, אבל הבנו שהחברה צריכה לצאת לגיוס כספים נוסף. הולנד ונצ'רס ביקשה להשקיע בחברה וגם אמדוקס נכנסה כמשקיעה. זוהי החברה המובילה בעולם לבילינג לשוק הסלולר והטלקום וידענו שפתרון ה-prepaid יעניין אותם".


אמדוקס: המירוץ לצמרת


ירדני שימש בתחילה כמנכ"ל החברה והוביל את כל הצד של המכירות, בעוד מירון עסק בצדדים הטכנולוגיים. בהמשך, שימש ד"ר אדם פייט מנכ"ל החברה.

כיום מונה סיגווליו 70 עובדים, שישולבו בפעילות אמדוקס. המערכת של החברה פותרת את בעיית חיוב הלקוחות בתשלום מראש, עבור שימוש בשירותי ערך מוסף כמו משלוח הודעות SMS בטלפון סלולרי וביצוע רכישות באמצעות מכשירי אינטרט סלולר. כיום החברה מציעה גם פתרונות חיוב מסוג Post paid. היקף המכירות שלה בשנה החולפת היה מעל ל-20 מיליון דולר. לדברי ליבלר, החברה מכרה בקעיקר למפעילים סלולריים בכלכלות מתפתחות: אפריקה, אסיה ומזרח אירופה.

AIG אוריון היא קרן בהיקף של 60 מיליון דולר המנוהלת על ידי גרי ליבלר ואייל לוי, המתגורר בסיאטל. זהו אקזיט שני לקרן בתוך זמן קצר - בחודש ספטמבר האחרון זכתה לאקזיט נאה לאחר שהשקיעה במוביליטק (בה היו לה 20% אחזקות), שנמכרה ללוסנט תמורת 75 מיליון דולר.

רכישת סיגווליו מסכמת את מניין הרכישות של אמדוקס בשנתיים האחרונות בשש בסה"כ. ב-2005 ביצעה החברה שתי רכישות משמעותיות, שפתחו בפניה את שוק הבילינג לחברות הטלוויזיה ואת שוק התקשורת הסיני: ביולי שילמה החברה 238 מיליון דולר תמורת חטיבות הבילינג וה-CRM של חברת DST, שמספקת שירותים ללקוחות כמו חברות הכבלים האמריקאיות קומקאסט וכייבלוויז'ן. חודש לאחר מכן, רכשה אמדוקס את חברת הבילינג הסינית לונגשיין תמורת 30 מיליון דולר. בתחילת 2006 רכשה אמדוקס את חברת התוכנה הדנית סטיבו גראפיק (Stibo Graphic), המתמחה בתחום המדריכים המסווגים, דוגמת דפי זהב. היקף העסקה לא נמסר, כך שנראה כי מדובר בסכום קטן יחסית לסדר הגודל שאמדוקס מורגלת בו ברכישותיה. בהמשך השנה נרשמו שתי רכישות משמעותיות יותר: של חברת QPass, תמורת 275 מיליון דולר, ושל חברת קריימר, תמורת 375 מיליון דולר. קריימר הניבה מאז רכישתה מספר לא מבוטל של עסקות - רק במהלך אוקטובר ונובמבר האחרונים דווח על ארבע כאלה, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

רשימת הרכישות התופחת, לצד צמיחתה האורגנית של החברה, הביאו את אמדוקס למעמד של "גורילה" בשוק פתרונות הבילינג וניהול קשרי לקוחות (CRM). החברה סיימה את 2006 הפיסקאלית עם עלייה של כ-10% ברווח הנקי ל-319 מיליון דולר וצמיחה של 22% בהכנסות השנתיות - ל-2.48 מיליארד דולר. היא מעסיקה כיום כ-16 אלף עובדים, 5,000 מהם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully