וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המניות התאילנדי והבאט יורדים היום לאחר סדרת הפיצוצים שהרעידה את בנגקוק בערב ראש השנה

מיכל רמתי

3.1.2007 / 9:08

מדד SET יורד ב-3.3% והבאט התאילנדי מאבד 1.8% ביום המסחר הראשון של תאילנד בשנה החדשה



שוק המניות בתאילנד יורד היום, והבאט נחלש, לאחר הפיצוצים בבנגקוק בערב ראש השנה האזרחית. שמונה פיצוצים בעיר הבירה גרמו למותם של שלושה אנשים ולפציעתם של 38, ביניהם תשעה זרים. מניותיהן של חברות שירותי תיירות, כמו תאי איירוויס, הובילו את הירידות.



הפיצוצים הפחיתו עוד יותר את אמון המשקיעים בשוק התאילנדי, לאחר ההפיכה הצבאית בספטמבר שנישלה את ראש הממשלה תקסין שינאווטרה מכיסאו. גם ניסיון הממשלה להטיל הגבלות על השקעות זרות במדינה, פגע באמינותה בעיני המשקיעים. הפיצוצים עשויים לפגוע גם בתיירות, אחד הענפים עליהם מסתמכת כלכלת תאילנד, על רקע ההאטה בהשקעות בה. ראש ממשלת תאילנד הזמני, סוראיוד צ'ולאנונט, האשים "אנשים שאיבדו את כוחם הפוליטי", בהתקפות. תקסין הכחיש מעורבות בפיצוצים.



מדד SET יורד ב-3.3% ביום המסחר הראשון שלו בשנה החדשה, לאחר יומיים של סגירה לרגל החג. מניות תאי איירווייס, חברת התעופה הגדולה במדינה, יורדות ב-6.2%. רשת המלונאות הגדולה בתאילנד, לפי שווי שוק, מיינור אינטרנשונל, צונחת ב-7.6%. מגזרי האנרגיה והבנקאות תרמו גם הם לירידה במדד. בנגקוק בנק איבד 3.6%; חברת האנרגיה PTT רושמת ירידה של 2.9%.



הבאט יורד ב-1.8% לרמה של 36.05 באט לדולר. המטבע התאילנדי היה בעל הביצועים הטובים ביותר באזור אסיה והאוקיינוס השקט בשנה שעברה, עם עלייה של יותר מ-13%. עם זאת, התחזקות הבאט עשויה לפגוע ביצואניות, שמוצריהן מתייקרים מחוץ למדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully