וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הגאדג'טים שארפר אימג' קיצצה יותר מ-3 מיליון דולר מחבילת השכר של המנכ"ל לשעבר

סוכנויות הידיעות

3.1.2007 / 10:18

הקיצוץ בשכרו של ריצ'רד תאלהיימר נומק במענקי אופציות שמחיר המימוש שלהם נקבע בצורה חריגה



רשת הגאדג'טים שארפר אימג' קיצצה יותר מ-3 מיליון דולר משכרו של המנכ"ל הפורש ריצ'רד תאלהיימר, על מנת לקזז את רווחיו בעבר מאופציות שתומחרו באופן שאפשר למנכ"ל להרוויח בצורה מיטבית. כך לפי מסמכים שהגישה החברה לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). בדצמבר קיבלה הרשת אזהרה מנאסד"ק, לאחר שדחתה דיווח פיננסי שני ברציפות.



לפי הדיווח, חבילת הפרישה של תאלהיימר כללה תשלומי פרישה בסך 3.9 מיליון דולר ותשלומי פיצויים בסך 1.78 מיליון דולר - פחות מהמינימום שהובטח לו בחוזה משנת 2002. תאלהיימר, שייסד את שארפר אימג' ב-1977, פרש מתפקיד המנכ"ל בספטמבר, כחלק מניסיונותיה של החברה לשים קץ להאטה ממושכת במכירותיה. שארפר אימג' קישרה את ההפחתה בחבילת הפרישה של תאלהיימר למספר בלתי ידוע של אופציות שהקלו עליו לממש רווחים משמעותיים.



מחיר מימוש האופציות נקבע מתחת לשווי השוק של שארפר אימג' בעת הענקתן, לפי הדיווח. מדובר בשיטה השונה ממנהגי הענקת האופציות המקובלים בארה"ב, לפיהם נקבע מחיר המימוש לפי שווי השוק של החברה בעת מענק האופציות. תאלהיימר הרוויח 4.56 מיליון דולר באמצעות מימוש 183,500 אופציות במהלך השנים 2005-2004, לפי דיווחי החברה לאותן שנים. תאלהיימר עדיין יוכל לממש 608,500 אופציות בהן החזיק בעת פרישתו. דובר שארפר אימג' לא מסר תגובה.



יותר מ-100 חברות בארה"ב מעורבות בחקירות לגבי נוהגי חלוקת האופציות לבכיריהן. מרבית החקירות מתמקדות בבקדייטינג - תיארוך מחדש, בו נקבע תאריך האופציה בדיעבד לפי מחיר מניה נמוך. שארפר אימג' בוחנת אף היא אפשרות לבקדייטינג, אך לא פירטה האם האופציות של תאלהיימר מהוות חלק מחקירה זו.



אף כי הגאדג'טים ההיי-טקיים של שארפר אימג' איבדו מיוקרתם בקרב הצרכנים, נראה שהסחורה המשונה לעתים עדיין קוסמת לתאלהיימר. הוא ישלם לשארפר אימג' 10,000 דולר על מנת להשאיר בידיו שניים מעיטורי משרדו - פסלים של סופרמן ושל הרובוט C-3PO שכיכב בסרטי "מלחמת הכוכבים". לפי הדיווח לרשות לניירות ערך, מדובר בחצי ממחיר הפריטים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully