וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כניסה ראשונה של קבוצת פישמן להודו

טל לוי

3.1.2007 / 10:29

תשקיע 330 מיליון דולר ברכישת קרקעות צפונית לבומביי. בכוונת פישמן לשנות את ייעוד הקרקע מחקלאות לבנייה

כניסה ראשונה של קבוצת פישמן להודו: חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים הודיעה הבוקר כי חברה בת שלה בהודו התקשרה בהסכם לרכישת קרקעות חקלאיות בעיר Thane מצפון לבומביי תמורת כ-330 מיליון דולר.

החברה הבת מוחזקת (36%) בידי כלכלית ירושלים ויתרתה (36%) מוחזקת בידי חברת מבני תעשייה (החברה הבת של כלכלית) ובידי חברת דרבן (18%) – גם היא בשליטת פישמן. אליעזר פישמן עצמו מחזיק באופן אישי ב-10% מהחברה הבת.

הקרקע הנרכשת היא חקלאית ובכלכלית מציינים כי בכוונתם לפעול על מנת לשינוי הייעוד, כך שניתן יהיה לבנות עליה מבני מגורים, מסחר, משרדים והיי-טק בהיקף של 770 אלף מ"ר. עם זאת, מזהירים שם כי "אין כל ודאות כי גם אם תירכשנה הקרקעות, ניתן יהיה לשנות את יעודן ולבנות עליהן מבנים בהיקף האמור. אין כל ודאות כי היקף ההשקעה לא יחרוג מהסכום האמור, בין השאר, לאור השלב הראשוני בו נמצא התהליך והיעדר תכנון מפורט לפרויקט". השלמת העסקה צפויה בתוך 9 חודשים.

עודד שמיר, מנכ"ל כלכלית ירושלים, אמר היום: "לראשונה, אנו נכנסים להשקעה בהודו אותה רואה החברה כיעד מרכזי בהתפתחותה. בכוונתנו לאתר הזדמנויות חדשות ונוספות שיובילו להמשך הצמיחה שלנו בעתיד". כלכלית ירושלים הוסיפה 134.7% ב-2006 - התשואה השניה בטיבה במדד ת"א 100.

מחקר שפורסם על ידי משרד המסחר והתעשייה ההודי חזה כי בשנים 2007-2006, יגיעו ההשקעות הזרות הישירות בהודו ל-8 מיליארד דולר, מתוכם 26.5% בנדל"ן. המחקר "עתיד השקעות הנדל"ן בהודו" צופה, כי שוק הנדל"ן יצמח לכדי 60 מיליארד דולר עד שנת 2010 לעומת 16 מיליארד דולר כיום. ההשקעות הזרות ב-2010 יניבו לנדל"ן המקומי 28-25 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully