וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו ל-18 יום הישראלים החשודים בהונאת בנקים בצרפת ב-27 מיליון יורו

ארנון בן-יאיר

3.1.2007 / 10:37

השלושה התקשרו למנהלי סניפי בנקים בצרפת והתחזו למנכ"לים של הבנק



שופט בית משפט השלום בירושלים, יצחק מילנוב, הורה אתמול על מעצרם של שלושה תושבי ירושלים, ג'ילברט נסים שיקלי, סימון דב שיקלי ודוד אטיאס, החשודים בהונאת בנקים, קבלת דבר במרמה, ניסיון לקבל דבר במרמה והלבנת הון שביצעו מבנקים ומגורמים אחרים בצרפת. את האחים שקלי ייצג עו"ד ששון בר-עוז, ואת אטיאס ייצגו עורכי הדין נתי שמחוני, אסף קליין ורון רוטשילד.



בית המשפט הורה על מעצר זמני של השלושה ל-18 יום, שיחל ממועד מעצרם בשבוע שעבר. בתוך 40 יום אמורה להתקבל בקשת ההסגרה הרשמית מצרפת שעל יסודה תוגש עתירה לבית המשפט המחוזי להכריז עליהם כברי הסגרה. במקביל יתבקש בית המשפט המחוזי לעצור אותם עד להסגרתם.



שלטונות צרפת, באמצעות האינטרפול, מייחסים לשלושה עבירות בהיקף של כ-27 מיליון יורו. מעשי התרמית בוצעו מישראל. השלושה התקשרו למנהלי סניפי בנקים בצרפת והתחזו למנכ"לים של הבנק. באחד המקרים, הנחו מנהלת סניף דואר לשתף פעולה עם גורמי חקירה סמויים בצרפת, החוקרים חשדות של מימון טרור והלבנת הון. לאחר מכן התקשרו לאותה מנהלת, תוך שהם מתחזים לאותם גורמי חקירה סמויים. הם הנחו אותה לרוקן את קופת הסניף, ולהגיע עם הכסף לפגישה בבית קפה. המנהלת נפגשה עם "הסוכן הסמוי" בתא שירותים של בית הקפה, כאשר פניו מכוסות והעבירה לידיו את הכסף.



בשיטה זו ובשיטות דומות, הצליחו, לפי החשד, להונות בנקים בצרפת בהיקף כולל של כ-27 מיליון יורו, מתוכם הצליחו השלטונות הבינלאומיים לשים את ידם על 17 מיליון יורו, כך שלחשודים מיוחסת הונאה בפועל של 10 מיליון יורו.



המעצר נעשה תוך שיתוף פעולה של המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, יחידת ההונאה במחוז הדרומי של המשטרה, יחידת אינטרפול באגף החקירות והמודיעין במשטרה והיאחב"ל.



עו"ד שמחוני מסר בתגובה, בשם אחד העצורים, כי "לצערי הרב, בהליכי מעצר במסגרת בקשות הסגרה, הכלל הוא שבתי משפט עוצרים כדבר שבשגרה. לדעתי, היום לאור חוק היסוד הכף צריכה להיות נוטה יותר לחירות ולא למעצר", אמר.



ב"ש (8864/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully