וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט פתחה את 2007 בעליות

עומרי כהן

3.1.2007 / 16:43

הנאסד"ק מטפס בכ-0.7%. גיוון מזנקת בכ-5%. אלביט מערכות מוסיפה כ-6%. אלווריון עולה ב-2%

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות: מדד נאסד"ק עולה ב-0.7%, בעוד מדד דאו ג'ונס מטפס בכ-0.2%. בקרב הישראליות, בולטות בפתיחה גיוון אימג'ינג, שמוסיפה כ-4.6%; אלווריון שעולה בכ-2%; ואלביט מערכות, שמזנקת בכ-6%.

סקירת טרום מסחר

לאחר חופשה ארוכה של ארבעה ימים תיפתח היום שנת 2007 בוול סטריט באופן רשמי, לשבוע מסחר מקוצר בן שלושה ימים בלבד. נתון המקרו הבולט של השבוע יהיה דו"ח התעסוקה לחודש דצמבר, אשר יפורסם ביום שישי. אולם עוד קודם לכן, יפורסמו היום נתוני הוצאות הבניה, הפעילות היצרנית והפרוטוקול מישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי. בינתיים מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה חזקה של השנה עם עליות של עד 0.8% במדדי המניות המובילים, הודות למכירות חזקות של ענקית הקמעונות וול מארט.

באמצע החודש שעבר עלתה השאלה, האם לוול סטריט נגמר האוויר. לאחר זינוק של 15.6% בחמישה חודשים שרשם המדד הרחב לבחינת ביצועי השוק האמריקאי, S&P 500, התקשה השוק להמשיך ולטפס, ואת השנה כולה סיים המדד עם עלייה של 13.6%. את הדלק לגל העליות האחרון סיפקו שלושה גורמים עיקריים: החלטתו של הבנק הפדרלי המרכזי שלא להעלות יותר את הריבית לטווח הקצר בארה"ב, לאחר יותר משנתיים של העלאות ריבית עקביות; התייצבות מחיר הנפט סביב רמה של 60 דולר לחבית, לאחר זינוק לשיא של כמעט 80 דולר לחבית במהלך הקיץ; וביצועים עסקיים טובים של החברות הגדולות.

אולם, הריבית בארה"ב עדיין לא החלה לרדת, ולפחות על פי המסחר בחוזים עתידיים על הריבית הפדרלית, היא גם לא צפויה לרדת בקרוב. חוזים אלו משקפים כיום סבירות גבוהה (יותר מ-50%) להורדה ראשונה של 0.25% בריבית בסוף יוני לכל המוקדם, ולכל היותר הורדה אחת נוספת עד סוף 2007. כלומר, תעבור כמעט שנה עד שהריבית בארה"ב תרד לשיעור של 4.75%, שהוא עדיין גבוה ב-0.25% מהריבית הנוכחית בישראל, למשל.

עם מדיניות מוניטרית מצמצמת זו של הבנק הפדרלי המרכזי, והחשש מירידה ברווחיות החברות בשנה הקרובה, עקב ההאטה בקצב הצמיחה הכלכלית בארה"ב, עשויים המנועים של הבורסה האמריקאית להיחלש בחודשים הקרובים. בשבועיים האחרונים נשמרה היציבות בבורסות וול סטריט, ולא מן הנמנע שהמגמה האופקית היא זו שתשתלט בקרוב על המדדים שם.

כשעתיים לפני הסגירה יפרסם הבנק הפדרלי המרכזי את פרוטוקול ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), בה הוחלט להותיר את ריבית הטווח הקצר ברמה של 5.25%. עוד קודם לכן יפרסם מכון המחקר ISM את מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני, אשר צפוי לעלייה של 0.5 נקודות לרמה של 50 נקודות בדצמבר, לאחר שנפל בנובמבר אל מתחת לרמה זו, לראשונה מאז אפריל 2003. ירידת המדד מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בפעילות היצרנית בארה"ב.

בנוסף, צופים האנליסטים ירידה של 0.5% בהוצאות הבנייה בנובמבר, בהמשך לקיטון של 0.1%, שנרשם באוקטובר. במהלך היום, גם יפרסמו יצרניות הרכב הגדולות נתונים על מכירותיהן בחודש שעבר. הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, וול מארט, העריכה בסוף השבוע כי המכירות בחנויותיה הפתוחות למעלה משנה, גדלו בדצמבר ב-1.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ולעומת ציפיותיה המוקדמות לעלייה של 1% בלבד. המכירות החזקות מהצפוי של וול מארט, עשויות להעיד על מכירות גבוהות מהמצופה בשוק כולו.

בקרב המניות השלימה טבע ב-2006 נפילה שנתית של 27%, אשר הפכה אותה למניה בעלת הביצועים הגרועים ביותר ב-2006, מבין 15 יצרניות התרופות הנכללות במדד מניות התרופות של AMEX.

חברת אורמת טכנולוגיות (סימול: ORA) דיווחה אתמול על חתימת חוזה בהיקף של כ-20 מיליון דולר עם חברת טופ אנרג'י, להקמת תחנת כוח גיאותרמית שנייה בנגאווה שבצפון ניו-זילנד. לדברי אורמת, צפוי הפרויקט להסתיים בתוך 20 חודשים מיום חתימת החוזה.

חברת פתרונות האבטחה, אלדין, הודיעה שלשום כי תספק לספקית שירותי אינטרנט במדינת קולורדו בארה"ב את פתרון ה- eSafe SecureSurfing המיועד להבטיח ללקוחות גלישה בטוחה. הפתרון נועד לאפשר ללקוחות החברה מקולורדו לגלוש באינטרנט ב"קו נקי" - פנוי מתוכנות ריגול (רוגלות) ושאר גורמים מזיקים כגון וירוסים. היקף העסקה לא פורסם, אולם מדובר כנראה בחוזה קטן.

אמדוקס אישרה היום ידיעה מוקדמת ב-TheMarker ולפיה החליטה לרכוש את חברת הסטארט אפ הישראלית סיגווליו (SigValue). אמדוקס, המחזקיה כיום ב-14% מסיגווליו, תרכוש את יתרת המניות תמורת סכום נטו של כ-54 מיליון דולר במזומן, בניטרול המזומנים שבידי סיגווליו. סיגווליו פיתחה מערכת חיוב (בילינג) למפעילות סלולריות, המיועדת לפתור את בעיית חיוב לקוחות פריפייד (תשלום מראש) עבור שימוש בשירותי ערך מוסף כמו משלוח הודעות SMS וביצוע רכישות באמצעות מכשירי אינטרט סלולר.

סמנכ"לית הכספים הוותיקה של אלווריון, דפנה גרובר, החליטה על סיום עבודתה בחברה לטובת המשרה הנחשקת של סמנכ"ל כספים בנייס. גרובר תחליף בחודשים הקרובים את סמנכ"ל הכספים הנוכחי של נייס, רן עוז, אשר יעבור לחברת בזק. עד אז היא תמתין שיימצא לה מחליף באלווריון.

נייס גם הכריזה היום על מועד חשיפת הדו"חות לרבעון הרביעי - 21 בפברואר. הודעה מסוג זה, מעידה לרוב כי החברה עמדה בתחזיותיה המוקדמות. הודעה דומה פירסמה היום גם רדוויז’ן, אשר תחשוף את ביצועיה ב-8 בפברואר. תקופה זו של השנה מאופיינת בחששות מפני אזהרות רווח והכנסות, כך שכל הודעה ברוח זו מגבירה את ביטחון המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully