וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לחופש המידע תערער על ההחלטה שלא לחשוף את הסדרי כופר המס החשאיים שנערכו בתקופתם של מצא ורוב

כרמל בן צור

3.1.2007 / 14:53

"מתעורר חשש שלהיטות רשות המסים להסתיר את שמותיהם של עברייני המס נועדה להגן גם על עצמה"



התנועה לחופש המידע תגיש לבית המשפט העליון ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, שלא לחשוף את הסדרי כופר המס החשאיים שנערכו בתקופתם של ראש רשות המסים ג'קי מצא, וקודמו בתפקיד, איתן רוב.



בעבר פנתה התנועה לרשות המסים בבקשה שזו תציג לציבור נתונים על ההסדרים של רשות המסים לעברייני מס. הבקשה נענתה בשלילה, והתנועה עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בבית המשפט טענה הרשות כי העבריינים שעימם נערכו הסדרים ראויים לכפרה ולמחילה, וכי אין "להעמידם אל עמוד הקלון". עתירת התנועה נדחתה, לאחר שהשופטת דרורה פלפל קבעה שפקודת מס הכנסה בנוסחה הנוכחי איננה מאפשרת את החשיפה.



עם זאת, ציינה השופטת כי ראוי לחשוף את הסדרי כופר המס. בית המשפט המליץ לתקן את המצב החוקי, והשופטת פלפל כתבה בפסק הדין: "האם בתקופה זו של שקיפות ואפשרות של פיקוח האזרח על התנהלות הרשות, לא מן הדין להקנות לו כלים כדי לבדוק אם הרשות מיישמת באופן מובנה ולא מפלה את הקריטריונים שלה לקביעת כופר מס?".



לאור חקירת פרשת השחיתות לכאורה ברשות המסים אמר מנכ"ל התנועה לחופש המידע, רועי פלד, כי "מתעורר חשש כבד שלהיטות רשות המסים להסתיר את שמותיהם של עברייני המס נועדה להגן גם על ראשי הרשות עצמם". לדבריו, "כעת ברור לכל צרכן חדשות שחיוני להגביר את השקיפות בהתנהלות רשות המסים. מצב המינהל בישראל לא מאפשר לתת אמון עיוור בפעולה התקינה של הרשות, וזכותו של כל אזרח לקבל את המידע הדרוש לו לפיקוח על פעילותה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully