וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת הדין עפרה קיים מבקשת להתמנות למנהלת מיוחדת לאיתור כל הבעלים של "הגוש הגדול" בתל אביב

כרמל בן צור

3.1.2007 / 15:32

מדובר במתחם שמשתרע על שטח של כ-1,000 דונם - בין דרך נמיר לים - ובמרכזו פועל שדה דב ובסיס חיל האוויר



עורכת הדין עפרה קיים הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למנות אותה למנהלת מיוחדת לאיתור כל הבעלים של החלקה הידועה כ"גוש הגדול" ברחוב לוי אשכול בתל אביב. מדובר במתחם שמשתרע על שטח של כ-1,000 דונם - בין דרך נמיר לים - ובמרכזו פועל שדה דב ובסיס חיל האוויר.



"הגוש הגדול" היה נתון במשך עשורים במחלוקות קנייניות, תכנוניות ומשפטיות, בין השאר, מכיוון שהוחזק בבעלותם הפרטית של כ-1,400 איש. בין בעלי הקרקע נמצא גם שופט בית המשפט המחוזי המנוח, עדי אזר, שנרצח לפני למעלה משנתיים.



את בקשתה מנמקת קיים בכך שהיא מטפלת מזה מספר שנים בייצוג בעלי קרקע שונים בחלקה מול עיריית תל אביב. לדבריה, בימים אלו מתבצע על ידי העירייה תכנון העיצוב האדריכלי במקום. עם סיומו, ניתן יהיה להתחיל לתכנן את הבניין לשם קבל היתר בנייה.



קיים מציינת, כי המקרקעין המדובר מאגד מספר רב ביותר של בעלים, דבר שמקשה על ההתארגנות לצורך בנייה. בבקשתה היא כותבת כי "חלק מהבעלים כלל לא אותר, ולחלק אחר יש בעלות על שטח של כ-1 מ"ר (שנשאר מחלוקה עם בניין אחר), דבר שיש לפותרו על ידי רכישה".



לדברי קיים, על מנת שכלל הבעלים בעלי זכויות לבנייה יוכלו לעשות שימוש במקרקעין, יש למנות מנהל שייאתר את כל הבעלים ויחתום עמם על הסכם שיתוף. קיים מציעה, כי לבעלי זכויות קטנים ביותר ימונה שמאי, וכי חלקם יימכר לאחד מבעלי המקרקעין בחלקה זו, באופן שייפחת מספר הבעלים שאינם יכולים להתקשר בהסכם בנייה.



הפ 06\1543


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully