וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר ערוץ הכנסת: 77% מהציבור לא מרוצים מתפקוד ראש הממשלה אהוד אולמרט

מתי טוכפלד/Nfc

3.1.2007 / 17:07

60% סבורים כי אולמרט אינו ישר; 75% חושבים כי אין לו כושר קבלת החלטות



77% מהציבור אינם מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, כך עולה מסקר של מכון דחף המתפרסם היום בערוץ הכנסת. על פי הסקר, רק 23% מהציבור השיבו כי הם מעריכים את תפקודו של ראש הממשלה.



על פי הסקר, מרבית מהמשיבים, 50%, קבעו את עמדתם ביחס לתפקודו של ראש הממשלה בגלל האירועים בחיי המדינה שהיו בתקופתו. אחוז קטן יותר, 31%, קבע כי התרשמותו מראש הממשלה נובעת מההתרשמות מהאישיות שלו. 15% מהציבור אינם מרוצים גם מהרכבה של הממשלה.



הסקר ניסה לבחון גם סוגיית מלחמת לבנון והשפעתה על דעת הקהל. מתברר כי גם אם היה מפטר אולמרט את הרמטכ"ל, הדבר לא היה משפר בהרבה את מצבו. 73% מהנשאלים אמרו כי לא היו משנים את עמדתם ביחס להערכה כלפי ראש הממשלה. 20% השיבו כי אם אולמרט היה מפטר את חלוץ היתה הערכה שלהם גוברת כלפי ראש הממשלה. 6% אמרו כי אם ראש הממשלה היה מפטר את הרמטכ"ל הדבר היה דווקא מפחית את הערכתם מתפקודו של אולמרט.



עוד שאלה הקשורה למלחמת לבנון הינה: האם לדעתכם נשקלו כל השיקולים הרלוונטיים בטרם ההחלטה לצאת למלחמה? 80% מהציבור השיב: לא. רק 20% השיבו כי לדעתם כן נשקלו כל השיקולים הרלוונטיים לפני שהחליטה ישראל לצאת למערכה בלבנון. עם זאת 56% מהציבור סבור כי המלחמה היתה מוצדקת. 42% סבורים כי לא היתה הצדקה למלחמה.



הסקר בחן את תחושותיו של הציבור בנוגע לראש הממשלה בתחומים שונים. 69% מהציבור השיבו: לא טוב, כשנשאלו כיצד הם מעריכים את כושר המנהיגות של אולמרט. רק 31% השיבו: טוב, על אותה שאלה. 62% מהציבור אינו מעריך את יכולתו של אולמרט לעמוד בלחצים. 37% השיבו כי הם מעריכים כי אולמרט כן יכול לעמוד בלחצים.



בנושא יכולת קבלת ההחלטות של ראש הממשלה: 75% השיבו כי הם אינם מעריכים את יכולתו זו. 24% חושבים כי ראש הממשלה יכול לקבל החלטות. 60% מהציבור סבור כי מצב מידת היושר של ראש הממשלה אינו טוב. 30% חושבים כי אולמרט הוא אדם ישר.



עוד ניסה לבדוק הסקר מה חושב הציבור במידה שאולמרט היה מעביר את שר הביטחון עמיר פרץ לתפקיד אחר בממשלה. 45% השיבו כי הדבר היה מעלה את ערכו של אולמרט בעיניהם. 51% סבורים כי הדבר לא היה משנה.



הידיעה המקורית פורסמה באתר Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully