וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה חיובית בעקבות נתוני מקרו חיוביים בארה"ב; הבורסות על סף שיא של 6 שנים

TheMarker

3.1.2007 / 19:19

מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים הובילו העליות; אלקטל-לוסנט זינקה 4%



בורסות אירופה התאוששו מהירידות שרשמו במהלך המסחר, ונסגרו בעליות קלות על סף שיא של 6 שנים, בעקבות נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה. מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים הובילו את העליות, ואילו מניות הנפט והכרייה רשמו ירידות. בורסות לונדון ופרנקפורט נסגרו בעלייה של 0.1%; בורסת פאריס ירדה 0.1%. מדד יורו פירסט 300 עלה ב-0.1% לרמה של 1,503 נקודות - מעט מתחת לשיא של 6 שנים שרשם במהלך המסחר.



הפעילות במגזר הייצור בארה"ב שבה והתרחבה בחודש דצמבר, לאחר התכווצות ראשונה של הפעילות זה יותר מ-3 שנים בנובמבר. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור, שאותו פירסם היום מכון המחקר ISM, עלה בחודש שעבר לרמה של 51.4 לעומת 49.5 בנובמבר. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יישאר ללא שינוי ברמה של 49.5. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות של הפעילות במגזר, בעוד שקריאה הנמוכה מרמה זו מצביעה על צמצום הפעילות.



עליות נרשמו במגזר הטכנולוגיה באירופה. ענקית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט (סימול CGE.PA), שנוצרה בעקבות רכישת לוסנט האמריקאית על ידי אלקטל הצרפתית, עלתה ב-4.2%. אריקסון (סימול ERICb.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, הוסיפה 1.6%; אינפיניון הגרמנית, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, הוסיפה 1%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הפיננסים האירופי. בנק UBS השווייצי עלה ב-2.5%; רויאל בנק אוף סקוטלנד הבריטי הוסיף 1.9%; קומרצבנק הגרמני עלה ב-1.2%.



מניות מגזר האנרגיה רשמו ירידות על רקע ירידה חדה במחיר הנפט. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, ירדה ב-0.4%; חברת טוטאל הצרפתית, השלישית בגודלה ביבשת, איבדה 1.1%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסחרים כעת בניו יורק במחיר של 59.15 דולר לחבית, ירידה של 1.9 דולר או 3.1%, לאחר שמוקדם יותר כבר ירד מחירם ל-59 דולר לחבית - רמתו התוך יומית הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2005.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully