וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט אפים ישראלים - מייספייס רוצה אתכם

ליאור הנר

3.1.2007 / 7:56

נמרוד לב, סמנכ"ל בכיר בפוקס אינטראקטיב, הגיע לישראל לחפש יוזמות אינטרנט ישראליות שעשויות לעניין את פוקס, הבעלים של מייספייס; "אם יש חברה שיכולה לעזור למייספייס או לפוקס, אני מעדיף למצוא אותה בישראל מאשר במקום אחר", מסביר לב



אף שרוב הסטארט-אפיסטים הישראלים אומרים שהם רוצים לפתח חברה גדולה בעצמם, רובם ישמחו בסתר לבם לקבל הצעת רכישה גדולה מחו"ל ולעתים אף לעבור לעבוד כסמנכ"ל בכיר בתאגיד אמריקאי.



נמרוד לב (35), יזם אינטרנט ישראלי סדרתי שעבר לא מעט גלגולים ואקזיטים, הצליח לעשות את זה בגדול עם קיי סולו (KSolo), שנוסדה ב-2005 ונמכרה השנה לפוקס אינטראקטיב.



פוקס אינטראקטיב נמצאת בבעלות קונגלומרט (התאגדות חברות) המדיה ניוז קורפ, ושולטת גם על אתר מייספייס. לב, כיום סמנכ"ל בכיר בפוקס אינטראקטיב, הגיע לביקור אישי בישראל, שבמסגרתו ירצה בכנס בחירת מנכ"ל השנה בהייטק של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) שיתקיים ביום ראשון הקרוב ה-7 בינואר.



הביקור הנוכחי של לב הוא הראשון בישראל מאז מכר את הפרויקט שלו והוא לא מסתיר שהיה רוצה להכניס עוד יזמי אינטרנט ישראלים לפוקס. "אם יש חברה שיכולה לעזור למייספייס או לפוקס, אני מעדיף למצוא אותה בישראל מאשר במקום אחר", מסביר לב. למרות ייחוסו הישראלי והעובדה שיש עוד כמה ישראלים שיכולים לעזור לחברות להתקדם בשוק האמריקאי, לב טוען בתוקף שבגלל פערים תרבותיים ובעיות גישור, דרושה נוכחות מקומית לכל חברה שרוצה להצליח מעבר לים.



בימים הקרובים ינסה לב לפגוש כמה חברות ישראליות שהמוצר שלהם עדיין בשלביו הראשוניים כדי לנסות לחבר אותן לפוקס אינטראקטיב. לדבריו, התחום החם הבא הוא תחום החיבור בין אינטרנט לסלולר, אך הוא לא חושף על מי הוא מהמר ואת מי הוא מתכוון לפגוש. בינתיים הוא חולק שבחים לחברות אינטרנט מבוססות ומוכרות יותר כמו ג'אג'ה, אוברון מדיה וקוויגו. לדעתו הפספוס הגדול ביותר בשנים האחרונות היא בבילון, מפתחת המילונים האינטראקטיוויים, שיכלה לדבריו להצליח הרבה יותר. בינתיים הוא חולק מנסיונו ומספר על דרכו לצמרת האינטרנט האמריקאית.



התחיל בוואלה



לב החל את דרכו באינטרנט הישראלי ב-96' כעורך בוואלה, לשם הגיע לאחר שערך את עיתון הסטודנטים במכללה למנהל. ב-99' עזב לב את וואלה כדי להצטרף לציון מדמון, היזם של קופידון, כדי לקדם את החברה ולפתח אותה בחו"ל, והחל את דרכו באינטרנט האמריקאי.



"הקמנו את ג'יי-קופיד שהתחרה בג'יי דייט. ב-2004 נמכר קופידון לספארק נטוורקס מפעילי ג'יי-דייט. זה היה האקזיט הראשון שלי ומיד התחלתי לחפש את הדבר הבא ונשארתי בארה"ב. הדבר הבא היה קיי סולו", הוא מסביר.



החברה, שפותחה על ידי המפתחים הישראליים של קופידון בראשות לב בניו יורק, היא אתר בתשלום שמאפשר לכל אחד להקליט את עצמו בשירים בפורמט של קריוקי.



לדברי לב, סוד ההצלחה שלו הוא לא לפתח משהו שחושבים שהמשתמש רוצה, אלא משהו שהמשתמש צריך. התחום לא צריך להיות קשור להצלחה של אתרים אחרים או לרקע האישי של היזם. "אני כבר לא הייתי רווק כשהתחלתי בשידוכים ברשת ולא היה לי קשר לקריוקי כשהתחלתי בקיי סולו, אבל זה נראה לי מוצר נדרש. לא תמיד צריך להמציא את הגלגל, אפשר לקחת משהו שעובד יפה בעולם האמיתי ולהמיר אותו בצורה טובה לאינטרנט. כך היה בשתי החברות שהקמתי. בקיי סולו חתמנו על הסכם עם כל בעלי הזכויות העיקריים על השירים בארה"ב ושיתפתי אותם בהכנסות", אומר לב. לדברי לב, בעידן הנוכחי באינטרנט נוהגים לומר שהתוכן הוא המלך, "צריך להבין שבשנתיים האחרונות חלה התפתחות והמשתמש הוא במרכז, האנלוגיה הנכונה עכשיו היא שהמשתמש הוא המלך ואילו התוכן היא הממלכה שעליה הוא שולט", מסביר לב.



"טבוע אצלנו בדם"



המסלול של לב אל המכירה המיוחלת לפוקס החלה כמו דרכם של יזמים רבים באינטרנט, על ידי גיוס של כמיליון דולר ממשקיעים פרטיים. "המשקיעים היו אמריקאים", מספר לב, "יותר קל לגייס כסף בארה"ב. זה תלוי במיזם, אבל בדרך כלל לישראלים יותר קשה להוציא כסף. זה טבוע אצלנו בדם. הערכות השווי בישראל יותר נמוכות כי ישראלים נכוו הרבה יותר מפיצוץ הבועה הקודמת. בגלל ששוק האינטרנט האמריקאי היה הרבה יותר מתקדם, הרבה חברות הספיקו לעשות אקזיטים ואילו בישראל, רגע לפני המימוש, הכל התפרק, לכן הכוויה מהפעם הקודמת היתה הרבה יותר חמורה כאן וזה משפיע גם כיום".



בקיץ 2006, כשנה אחרי שהעלה לאוויר את קיי סולו, קיבל צלצול מאחד הבכירים בפוקס, טום אנדרסון, שהוא גם הנשיא של מייספייס. הוא גילה הקלטת קריוקי של משתמש קיי סולו באתר האישי שלו במייספייס. "המו"מ איתם היה מהיר ורציני מאוד. במשך כמה שבועות הגעתי להרבה מאוד פגישות, שבהן הם הסבירו לי בדיוק מה הם רוצים. אנשי פוקס הראו התמדה ורצינות ברמות שלא הכרתי ולא מרחו את הזמן, משהו קריטי לסטארט-אפיסט", מספר לב.



לב מסרב לנקוב בסכום שקיבל עבור החברה, אך הסכים לומר שהמשקיעים קיבלו החזר טוב מאוד. לאחר המכירה מונה לב לסמנכ"ל בכיר בפוקס אינטראקטיב בחברה ושם הוא ממשיך להיות אחראי על פעילות קיי סולו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully