וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שערוריית הבקדייטינג וזעם המשקיעים: 1,340 מנכ"לים - שיא של כל הזמנים - פרשו בשנת 2006

TheMarker

3.1.2007 / 20:09

כך לפי נתוני חברת ההשמה האמריקאית צ'לנג'ר גריי אנד קריסמס



1,340 מנכ"לים בארה"ב, שיא של כל הזמנים, פרשו מתפקידם בשנת 2006, לפי נתוני חברת ההשמה האמריקאית צ'לנג'ר גריי אנד קריסמס. החברה ייחסה את הגידול במספר המנכ"לים שפרשו לשערוריית התיארוך לאחור (בקדייטינג) של אופציות שהוענקו לבכירי חברות, בה מעורבות לפי ההערכות קרוב ל-200 חברות, אשר בעקבותיה אולצו לפרוש לפחות 15 מנכ"לים. גורם נוסף לעלייה במספר המנכ"לים שפרשו היה הביקורת הגוברת מצד משקיעים על אופן ניהול החברות.



מנכ"לים של שתי חברות ישראליות שמעורבות בפרשת הבקדייטינג - אמנון לנדן ממרקורי, וקובי אלכסנדר מקומברס - נאלצו לפרוש עם היוודע דבר מעורבותן. קומברס היא אף אחת החברות המעטות שנגד בכיריהן הוגשו כתבי אישום פליליים ואלכסנדר עורר מהומה רבה בארה"ב כשברח משם והסתתר בנמיביה. אלכסנדר שוהה עדיין בנמיביה ומחכה להתפתחויות במשפט הסגרתו לארה"ב.



בעלי מניות בחברות המעורבות בשערוריית הבקדייטינג (תיארוך מחדש) הפסידו לפחות 100 מיליארד דולר מאז התפרסמה פרשת הבקדייטינג הראשונה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" - כך קבע מחקר שפורסם בחודש שעבר על ידי סוכנות הידיעות אי-פי. במחקר נמצא כי מניות חברות שדווח על מעורבותן בפרשה, ירדו ב-15% יותר לעומת הביצועים המשוערים שלהן אילולא היה שמן כרוך בפרשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully