וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון לא מינה ממלא מקום למצא; בין המועמדים: יוסי בכר, ירום אריאב וזאב פורת

מוטי בסוק

3.1.2007 / 20:22

הירשזון ייפגש מחר עם בכירי רשות המסים שלא נעצרו כדי לתת להם גיבוי



שר האוצר, אברהם הירשזון, לא מינה היום, בניגוד לכל ההערכות המוקדמות ולעצות שקיבל מבכירים באוצר, ממלא מקום למנהל רשות המסים, ג'קי מצא, הנמצא במעצר. שר האוצר ייפגש מחר עם ראשי רשות המסים שלא נעצרו ועם עובדים בה, כדי לתת להם גיבוי. הפגישה תתקיים במשרדי הנהלת הרשות בירושלים.



רשות המסים פעלה היום בלי שלושה בכירים עצורים: מצא; שמואל בוברוב - סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש, וגידי בר זכאי - סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים. הבעיה המיידית היא ללא ספק מינוי ממלא מקום למצא, עד שיתברר אם יוכל לחזור לתפקיד. ההערכה היא שהסיכויים לכך אינם גבוהים.



לתפקיד ממלא המקום חמישה מועמדים. המועמד המתאים ביותר הוא מנכ"ל האוצר עד יום ראשון, יוסי בכר, הנהנה מאמון מלא של שר האוצר, הנהגת המשרד, צמרת רשות המסים ועובדיה. על בכר הופעלו אתמול לחצים כדי שיסכים לקבל את התפקיד לתקופת ביניים קצרה. ככל הידוע, בכר דחה פניות אלה מסיבות אישיות. מועמד אחר לתפקיד הוא ירום אריאב, העומד להחליף את בכר כמנכ"ל האוצר ביום ראשון. בתוקף תפקידו כמנכ"ל, יהיה מעורב ממילא בנושא רשות המסים, עד שהפרשה תתבהר.



המועמדים האחרים הם מרשות המסים: יהודה נסרדישי, המשנה למצא וראש המינהל המקצועי ברשות המסים; שוקי ויטה, סמנכ"ל בכיר לשומה וביקורת, האמור להיכנס בתחילת פברואר לתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, וזאב פורת, סמנכ"ל בכיר לאכיפת הגבייה.



היום אחר הצהריים כינס הירשזון בלשכתו ישיבה של הנהלת האוצר שעסקה במשבר ברשות המסים. האווירה בפגישה היתה קשה. בכירים באוצר אמרו כי אם רק חלק מהאשמות המשטרה נגד בכירים ברשות יתבררו כנכונות, מדובר ברעידת אדמה. לפני הפגישה ההערכות היו כי שר האוצר יודיע בה או מיד לאחריה על מינוי ממלא המקום למצא. ואולם לשר האוצר היו תוכניות אחרות, והוא דחה את ההחלטה בעניין, ככל הנראה, לימים הקרובים.



בישיבה אמר הירשזון: "אנו עוברים יממה לא קלה. אנחנו יודעים כי המשטרה עושה את עבודתה במהירות, ביעילות ובאחריות. עלינו לעשות הכל כדי שמשרד האוצר ורשות המסים יתנהלו כרגיל, על אף הקשיים. כולנו נסערים וכואבים ורוצים שהסערה תהיה מאחורינו. עלינו לגבות אחד את השני גם ברגעים קשים אלו ולגלות אחריות כדי להמשיך ולהצעיד את הכלכלה הישראלית קדימה".



הבוקר נפגש הירשזון עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ודן עמו במשבר ברשות המסים. שני הצדדים סירבו למסור פרטים על תוכן הפגישה. אתמול והיום נפגש הירשזון עם המנכ"ל בכר, היועצת המשפטית של האוצר, ימימה מזוז, ונציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, כדי לדון בצעדים שיש לנקוט כדי להחזיר את רשות המסים לשגרת עבודה מהר ככל האפשר. בפגישות אלה עלה גם עניין מינוי מחליפים זמניים לבכירי רשות המסים שנעצרו. נראה כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, והנציב הולנדר ישקלו בשבוע הבא להשעות את החשודים בפרשת השוחד לאחר שחרורם ממעצר, עד תום החקירה נגדם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully