וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרודי מתכנן השתלטות עוינת על שרפ"ק

נתן ליפסון וטל לוי

4.1.2007 / 9:19

הכשרת היישוב רכשה 10% מניות שרם-פודים-קלנר ב-40 מיליון שקל. מקור: הכשרת הישוב עשויה לרכוש גם את מניות צימרמן

ייתכן כי רכישת כ-10% ממניות שרם-פודים-קלנר מידי משפחת שטראוס היא רק יריית הפתיחה בתוכנית שאפתנית יותר של עופר נמרודי - השתלטות עוינת על החברה.

הכשרת היישוב רכשה הלילה מניות של שרפ"ק מידי מיכאל שטראוס, אביה של עפרה שטראוס, אשר חיסל את אחזקתו בשרפ"קבסכום של 40 מיליון שקל ובמחיר של 22 שקל למניה - מדובר בכ-10% ממניות שרפ"ק. העסקה בוצעה מחוץ לבורסה. מניית שרפ"ק עלתה ב-2006 ב-32% ומחירה הבוקר עומד על 19.26 שקל. אתמול עלתה המניה בכ-18% במחזור של 6.5 מיליון שקל.

"אחרי שהכשרת היישוב רכשה את מניות שטראוס", אומר מקור בכיר בשוק ההון, "היא תציע ככל הנראה לרובין צימרמן לרכוש ממנו את מניותיו בחברה ובמקביל תרכוש חבילת מניות נוספת של כמעט 5% ממניות שרפ"ק. בהמשך, נמרודי יציע לשותפים הנותרים, שרם פודים וקלנר, לרכוש את מניותיהם - או שיפרסם הצעת רכש".

אם הכשרת היישוב אכן תרכוש את מניות צימרמן ואת החבילה הנוספת, היא תגיע לאחזקה של 38.5% מכוח ההצבעה בשרם-פודים-קלנר. יצחק שרם מחזיק ב-17.1%, יאיר פודים מחזיק ב-10.5% ואביגדור קלנר מחזיק ב-5.2%.

שרם-פודים-קלנר היא אחת החברות הבודדות בשוק שמניותיה לא הצליחו לרכוב על גל העליות בשוק המניות: זה כבר לפחות שנתיים שהיא נסחרת בתוך טווח מחירים צר ומצטיינת בסחירות נמוכה. שרם-פודים-קלנר סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של 2006 עם הכנסות של 1.53 מיליארד שקל - ירידה של 14% לעומת 2005, ובהפסד של 2.4 מיליון שקל לעומת רווח של 63.2 מיליון שקל ב-2005.

עופר נמרודי סירב להגיב על הדברים.

בעסקה נפרדת לחלוטין הקשורה לשרפ"ק: אחד משלושת בעלי השליטה בקבוצה, איציק שרם, מכר אתמול מחוץ לבורסה 340 אלף ממניות החברה במחיר של 16 שקל למניה ובסכום כולל של 5.44 מיליון שקל. בכיר נוסף בקבוצה, רובין צימרמן (המחזיק מעל 20% בשרפ"ק), מכר גם הוא ממניות הקבוצה בסכום כולל של 2.56 מיליון שקל - גם כן מחוץ לבורסה ובמחיר של 16 שקל למניה. על אף המכירות, נראה כי אחזקות הקבוצה עדיין נותרות "בתוך המשפחה", שכן בעל השליטה השלישי בקבוצה, יאיר פודים, רכש אמש מניות שרפ"ק בסכום של 8.8 מיליון שקל ובמחיר של 16 שקל למניה. העסקה בוצעה מחוץ לבורסה.

לפני כשבוע מכרה חברת טאו, שבשליטת איש העסקים אילן בן דב, את אחזקותיה בחברת הכשרת היישוב, שבשליטת משפחת נמרודי, תמורת כ-142 מיליון שקל. טאו החזיקה כ-20% ממניות הכשרת היישוב והמניות נמכרו במחיר של 25.5 שקל למניה - מחיר הגבוה בכ-7% מעל מחירן בבורסה באותו יום. בעקבות העסקה, רשמה טאו רווח הון של 70 מיליון שקל ואילו אחזקותיה של משפחת נמרודי בהכשרה עלו ל-70%.

אחזקתה העיקרית של הכשרת היישוב היא עיתון "מעריב", אם כי לחברה מספר נכסי נדל"ן נוספים, ביניהם קניון שבעת הכוכבים, מלונות וקרקעות ברחבי הארץ. לפני כשבוע התפוצצה עסקה למכירת מחצית מהכשרת היישוב לארקדי גאידמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully