וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרו-רייל נערכת לתביעה: ביקשה לקבל את מסמכי המכרז של הרכבת הקלה בתל אביב

שרון קדמי

4.1.2007 / 9:25

החברה טוענת כי שיטת הכרייה של הזוכה MTS תחייב שאיבת מי תהום בהיקף של עשרות מיליוני מ"ק



קבוצת מטרו-רייל, שהפסידה במכרז הרכבת הקלה בתל אביב, ביקשה לקבל את כל מסמכי המכרז, כחלק מההיערכות לפנייה לבית המשפט. לדברי מקורבים למכרז, במטרו-רייל נחושים לערער לבית המשפט.



השבוע הוכרזה קבוצת MTS כזוכה במכרז הגדול ביותר שנערך בישראל, לאחר שגברה על מטרו-רייל. לטענת מטרו-רייל, בהליך המכרזי נפלו כמה פגמים. בין השאר היא טוענת כי שיטת הכרייה של MTS דורשת חפירה לעומק רב, וכתוצאה מכך תתחייב שאיבת מי תהום בהיקף של עשרות מיליוני מ"ק. במטרו-רייל ציינו כי השיטה אינה ישימה בישראל ותפגע באופן בלתי הפיך באחד משני מאגרי מי התהום החשובים בארץ.



לטענת מטרו-רייל, נציבות המים כלל לא עורבה בהליך הבדיקה, ורק באחרונה עודכנה. בנוסף טוענים בקבוצה כי ועדת המכרזים התעלמה מהעלויות הנוספות למדינה הכרוכות בהצעה הזוכה; כלומר, ההצעה יקרה יותר מכפי שנדמה.



עניין המים נדון בוועדת המכרזים, במשרדי האוצר והתחבורה ובנציבות המים. לפי שעה הוחלט כי שיטת הכרייה של MTS אינה בעייתית, וכי העניין ייבדק לגופו בבוא העת.



גורמים משפטיים ציינו כי במידה שמטרו-רייל תפנה לבית המשפט, הוא יידרש להחליט אם לבחון את סבירות החלטת ועדת המכרזים או לבחון את הליך קבלת ההחלטה. לטענתם, אם בית המשפט יחליט לבחון את סבירות ההחלטה אין בסיס לעתירה, אך אם יידרש להיבט המקצועי של המכרז - הדבר עשוי לעכב את יישום ההחלטה לתקופה ארוכה. "אם ועדת המכרזים נדרשה לנושא כמעט שנתיים, בית המשפט לא יידרש לפחות זמן", אמרו הגורמים. להערכתם, המדינה לא תהסס לתבוע פיצויים אם הפרויקט יתעכב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully