וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר רשת ב': 61% מתומכי קדימה מעדיפים את לבני על אולמרט

הארץ

4.1.2007 / 13:34

רק 8.7% בעד אולמרט בראש המפלגה; רק 39% ממצביעי קדימה משוכנעים שיצביעו לה אם יוקדמו הבחירות



כ-61% מהבוחרים שהצביעו עבור מפלגת קדימה בבחירות הקודמות מעדיפים ששרת החוץ, ציפי לבני, תחליף את ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בראשות המפלגה לקראת הבחירות הבאות. כך עולה מסקר "שווקים פנורמה" שפורסם היום (חמישי) בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב'. בהתמודדות דו-ראשית על ראשות המפלגה, רק 24.5% תומכים בראש הממשלה.



בתשובה לשאלה, מי צריך לעמוד בראש המפלגה אם יוקדמו הבחירות, השיבו כ-49% ממצביעי קדימה כי הם תומכים בלבני, ורק 8.7% הביעו תמיכה באולמרט. שר התחבורה, שאול מופז, הוא המועמד הפופולרי ביותר לאחר לבני, עם 14.5% תמיכה. אחרון ניצב שר השיכון, מאיר שטרית, עם פחות מ-6% תמיכה.



הסקר גם מבטא אכזבה כללית מתפקודה של קדימה בשלטון. רק 39% ממצביעי קדימה בבחירות הקודמות אמרו שהיו מצביעים עבורה בשנית, אם הבחירות היו נערכות היום. 6% אמרו כי היו מצביעים לישראל ביתנו, 4.5% לליכוד ו-1.5% לעבודה. 42.4% אמרו כי אינם יודעים למי היו מצביעים.



מהממצאים עולה כי מצביעי קדימה שותפים לתחושה הרווחת בציבור, כפי שעולה מסקרים אחרים, של חוסר שביעות רצון מתפקוד ראש הממשלה. לפי סקר "שווקים פנורמה" עולים בקנה אחד עם ממצאי סקר של מכון "דחף" שישודר הערב ב"ערוץ הכנסת", 77% מהציבור סבורים שתפקודו של אולמרט כראש הממשלה איננו טוב, 75% סבורים שיכולתו לקבל החלטות אינה טובה, 69% הסבורים כי כושר מנהיגותו אינו טוב, ו-62% הסבורים שאולמרט אינו עומד היטב בלחצים.



42% מתומכי קדימה מעריכים כי ממשלתו של אולמרט תחזיק מעמד רק עוד שנה, לעומת כ-10% הסבורים כי תחזיק מעמד כשנתיים מהיום ורק כ-36% הסבורים כי היא תחזיק מעמד עד סיום הקדנציה, בנובמבר 2010.



מהסקר עולה עוד, כי לבני היא המועמדת הפופלרית ביותר גם במצב בו אולמרט יתפטר ויהיה צורך להחליפו בראשות הממשלה - 37.7% מהמצביעים תומכים בה, לעומת כ-16% התומכים בממלא מקום ראש הממשלה, שמעון פרס, כ-11.5% התומכים בשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, כ-7% התומכים במופז וכ-6% התומכים בשר השיכון, מאיר שטרית. כ-16% ענו שאינם תומכים במועמדותו של אף אחד מהם. כ-59% תומכים בשרת החוץ במצב בו תתמודד מול מופז, לעומת כ-23% התומכים בשר התחבורה. במקרה של התמודדות בין אולמרט ומופז זוכים שניהם ב-31.9% כל אחד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully