וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה תוכנית הענק לפינוי-בינוי בבאר שבע

אבי בר-אלי

4.1.2007 / 13:42

התוכנית, שכבר אושרה להפקדה, קבעה פינוי 452 הדירות בשכונה א' בעיר - לטובת הקמת 3,523 יחידות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום הודיעה השבוע רשמית על ביטולה של תוכנית הפינוי-בינוי בשכונה א' בבאר שבע. התוכנית, שכבר אושרה להפקדה, קבעה פינוי 452 הדירות בשכונה - לטובת הקמת 3,523 יחידות.

אישור התוכנית גרר התנגדויות רבות מצד תושבי השכונה, אשר מחו על הצפיפות הבלתי סבירה שבתכנון המוצע, ועל חוסר שיתופם בקביעתה. נציגי עמותת "במקום", אשר ייצגו את התושבים בוועדות התכנון, טענו כי התוכנית רצופת כשלים, הוכנה במשך 6 שנים בלא ידיעת הדיירים, תגדיל את הצפיפות לנפש פי 2.5 ותביא לעבודות בינוי שימשכו מעל 10 שנים.

לאחר מאבק ציבורי, שיכנעו התושבים את ראש עיריית באר שבע, יעקב טרנר, בצורך לבטל את התוכנית, וזה פנה בעניין למשרד הבינוי והשיכון - אשר ניאות למשוך ידיו מן התכנית, והסכים לבסוף לביטולה.

האדריכל יאיר גינור, חבר הוועד המנהל בעמותת "במקום", אמר כי: "התוכנית לא עמדה בסטנדרטים התכנוניים המקובלים, דוגמת היקף השטחים הציבוריים הפתוחים, השירותים הציבוריים ומערך הדרכים - כך שעתידה הייתה ליצור שכונה לא אטרקטיווית, שתחסום כל יוזמה אחרת להתחדשותה".

אתמול נפגשו תושבי השכונה עם טרנר ומהנדס העירייה, וסיכמו על עריכת סקר צרכים בשכונה, ועל הקמת וועדת ליווי לענייני התכנון בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully