וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"וושינגטון פוסט" משלב נייר ואתר: מעודד את עורכי מהדורת הדפוס להשתתף בעריכת מהדורת האינטרנט

רויטרס

4.1.2007 / 14:30

אתר העיתון שהושק לפני יותר מעשור הפך לאחד המובילים מבין אתרי החדשות



העיתון מעודד את עורכי מהדורת הדפוס להשתתף בעריכת מהדורת האינטרנט; האתר שהושק לפני יותר מעשור נהפך לאחד המובילים מבין אתרי החדשות.

העיתון "וושינגטון פוסט" מתכוון לעודד את שיתוף הפעולה בין עורכי העיתון המודפס הוותיקים לעורכי אתר האינטרנט של העיתון, בדוגמה האחרונה מני רבות לנסיונות של המו"לים האמריקאים להתאים את מערכות החדשות לאינטרנט. האתר של "וושינגטון פוסט", שהושק לפני יותר מעשור, נהפך לאחד המובילים מאתרי החדשות, בשל הצלחתו, כבר בתחילת הדרך, למשוך קוראים ומפרסמים.



בעוד עיתונים רבים מחזקים את אתרי האינטרנט שלהם כדי להתמודד עם המעבר של קוראים רבים לרשת, ברובם תחומי הפקת הדפוס והאתר נותרו מופרדים. כך, בעוד מערכת ה"וושינגטון פוסט" יושבת בעיר וושינגטון, הרי מערכת האתר של העיתון יושבת מהצד השני של נהר הפוטומק, בווירג'יניה.



עם זאת, החל בינואר, עורכי מהדורת הדפוס "יסייעו לנו באתר ובעיתון לחשוב על שיטות יותר תלת-ממדיות להצגת החדשות", אמר העורך בפועל של ה"פוסט", לנרד דאוני הבן. עורכי עיתונים התמקדו בעבר בהקצאת כתבים ועריכת מאמרים, כמו גם בפרישת הסיפורים על עמודים ואלמנטים גרפיים נוספים. חדשות באינטרנט דורשות גם מומחיות בפרישת חדשות ומאמרים על פני היום, ומשיכת תשומת הלב גם לכתבות צבע או סיפורים בעלי מימד אישי. כמו כן, באינטרנט יש חשיבות להוספת וידיאו, שמע או פרשנות לידיעות.



שילוב זה הוא המפתח לעתיד העיתונות, עקב הצמיחה המהירה של הפרסום המקוון, והירידה בתפוצת העיתונים ובמחירי הפרסום בדפוס. "מרבית קהל היעד של העיתון מקוונת כיום", אמר ג'ף ג'רוויס, יועץ מדיה ומפרסם הבלוג BuzzMachine. "על העיתון לשרת קהל זה במקום שבו הוא נמצא".



כמה מהעיתונים פיטרו מאות עובדים, צימצמו את גודל עמודי הדפוס או מיזגו מערכי דפוס והפצה על מנת לחסוך בעלויות. אחרים מצויים תחת לחץ המשקיעים להגדיל את התשואות או למכור נכסים. למניות העיתונים ביצועים נמוכים בהשוואה לשאר השוק, מאחר שבינתיים ההכנסות מתחום האינטרנט עדיין אינן מצליחות לפצות על הצמיחה האיטית יותר בתחום הדפוס.



מניית וושינגטון פוסט ירדה ב-1.1% מאז תחילת 2006; מניית ניו יורק טיימס ירדה ב-10.4% ומו"לית העיתונים מקלאצ'י ירדה בכ-27%. זאת, לעומת עלייה של 14% במדד 500 S&P באותו פרק זמן.



גם גאנט, מו"לית "USA טודיי" שלה כ-90 עיתונים מקומיים, מנסה לחדש את חדרי החדשות במפעליה השונים כדי להדגיש את משקלם השווה של תחומי הדפוס והאינטרנט. דאו ג'ונס, מו"לית "וול סטריט ג'ורנל", נסמכת על שירות דאו ג'ונס ניוזוויירס לרוב הכיסוי החדשותי, ואילו בעיתון היא מתמקדת בסיפורים בלעדיים ופרשנויות.



ניו יורק טיימס הודיעה בשנה שעברה כי תשלב את מערכות האינטרנט והדפוס שלה. "כל הדסקים, במידה זו או אחרת, מנסים לעודד את הכתבים להעביר ידיעות לדסק החדשות המאוחד", אמר ניל צ'ייס, עורך דסק החדשות המאוחד, שתפקידו לפרסם ידיעות במהלך היום. ל"פוסט" יש חטיבה דומה, שכתביה ועורכיה מטפלים בחדשות שוטפות באינטרנט, אך צורת החשיבה הזו טרם חילחלה לכל הרמות במהדורת הדפוס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully