וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות במדדים

עומרי כהן

4.1.2007 / 16:40

נייס מטפסת בכ-4%. טבע מאבדת 0.2% - הוזכרה כרוכשת אפשרית של חטיבתה הגנרית של מרק מרק ב-5.3 מיליארד דולר

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים קלות. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות מוסיפה נייס 3.5% בתגובה לתוצאות טובות של המחרה וויטנס. טבע יורדת ב-0.2% ואילו קמטק מוסיפה 1.4%.

סקירת טרום מסחר

שוק המניות האמריקאי פתח אתמול את השנה החדשה ביום מסחר תזזיתי במיוחד, שהסתיים במגמה מעורבת ואשר עשוי להצביע על חוסר הוודאות הצפוי לשלוט בו בתקופה הקרובה. מדד נאסד"ק למשל, נע אמש בין זינוק של 1.6% לנפילה של 0.9% וסיים לבסוף את המבחר בעלייה מתונה של 0.3%, כשברקע נתוני מקרו טובים מהצפוי וחששות הפדרל מפני האינפלציה וההאטה הכלכלית.

היום מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.2% במדדי המניות המובילים, כשברקע במתנה לנתונים נוספים שיספקו רשתות השיווק הגדולות על היקף מכירותיהן בדצמבר. רשת השיווק הגדולה בעולם, וול-מארט, העריכה מיד בסיומו של החודש, כי מכירותיה בחנויות הפתוחות למעלה מנשה גדלו ב-1.6% בדצמבר לעומת תחזית מוקדמת לגידול של 1% בלבד.

על רשימת נתוני המקרו שיפורסמו היום נמנים ההזמנות ממפעלים בארה"ב ונתוני הפעילות במגזר השירותים. בוול סטריט צופים בממוצע גידול של 1.5% בהזמנות ממפעלים בנובמבר, לאחר ירידה של 4.7% בדצמבר. מדד מנהלי הרכש של המגזר הלא-יצרני צפוי לרדת ב-0.9% לרמה של 58 נקודות, לאחר שעלה בנובמבר ב-1.8 נקודות. כל קריאה של המדד מעל רמה של 50 נקודות מצביעה על התרחבות בפעילות העסקית במגזר.

אתמול דווח על עלייה חדה מהצפוי של 1.9 נקודות במדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני לרמה של 51.4 נקודות בדצמבר, לאחר שנפל חודש קודם לכן אל מתחת לרמה של 50 נקודות - לראשונה מאז אפריל 2003. נפילה זו הצביעה על התכווצות ראשונה בפעילות היצרנית בארה"ב, לאחר שלוש שנים וחצי של התרחבות עקבית.

אולם כשעתיים לפני הסגירה קיבלו המשקיעים באכזבה את הערכת הבנק הפדרלי המרכזי, לפיה מצב הכלכלה האמריקאית חלש מכפי שהוערך תחילה, וכי קיימת סכנה להמשך הצמיחה וכי הלחצים האינפלציוניים עדיין קיימים. הדברים נאמרו במסגרת פרוטוקול הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC), בה הוחלט להותיר את ריבית הטווח הקצר ברמה של 5.25%. בוול סטריט, לא מעניקים כיום החוזים על הריבית הפדרלית סבירות גבוהה להורדת ריבית ראשונה לפני סוף יוני.

בקרב המניות הישראליות, פתחה טבע את השנה החדשה עם עלייה של 0.6%, לאחר שאיבדה אשתקד 27% מערכה. היום דיווח העיתון הגרמני Handelblatt, כי טבע עשויה להתמודד על רכישת חטיבת התרופות הגנריות של ענקית התרופות הגרמנית, מרק, בעסקה המוערכת בכ-5.3 מיליארד דולר. מתחרתה הגדולה של טבע בשוק הגנרי העולמי, נוברטיס, הוזכרה גם היא כמועמדת אפשרית לרכישה באמצעות החטיבה הגנרית שלה, סאנדוז.

בתי ההשקעות CIBC ואי.בי.אי חזרו והמליצו להשקיעה במניית נייס, לאחר שהחברה איבדה בחודש האחרון כ-8% מערכה. באי.בי.אי ביססו את המלצתם על תוצאות מקדמיות טובות לרבעון הרביעי שסיפקה ויטנס, מתחרתה האמריקאית של נייס בתחום מערכות הקלטה למוקדי שירות לקוחות. ויטנס דיווחה אמש כי הכנסותיה צמחו ב-24% ל-62 מיליון דולר - הרבה מעל התחזית הממוצעת של האנליסטים, להכנסות של 58 מיליון דולר.

במקביל, הודיעה היום נייס כי חברת First American Real Estate Tax Service, ספקית שירותים ומידע בנושאי מס רכוש ונכסים מוחשיים, בחרה בפתרון ה-NICE Perform המיועד למוקדי שירות לקוחות. היקף העסקה לא פורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully