וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר העסקי בוונצואלה מאשים את צ'אווס בגרימת מחסורים במשק

סוכנויות הידיעות

4.1.2007 / 16:57

שיעור האינפלציה בוונצואלה- 17% - הוא הגבוה ביותר באמריקה הלטינית



המגזר העסקי בוונצואלה מאשים את מדיניות הגבלות המחירים של הנשיא צ'אווס בגרימת מחסור באספקת חומרי בניין, מכוניות, מזון ומוצרים נוספים ובהעלאת האינפלציה במדינה. האינפלציה בוונצואלה, המדינה בעלת הצמיחה הכלכלית המהירה ביותר בדרום אמריקה, עמדה על שיעור שנתי של 17% בדצמבר, כך נמסר מהבנק המרכזי של ונצואלה.



"הגבלות על מחירים, לאחר תקופה מסוימת, פוגעים בתפוקה", אמר גוסטבו מורנו, נשיא התאחדות החקלאים במדינה.



צ'אווס הטיל מגבלות על מחירים בכדי להלחם באינפלציה כבר ב-2003. הוא הקפיא את מחירי מזון הבסיס, כגון אורז ובשר. מאז, הטיל צ'אווס הגבלות על מחירי החשמל והטלפון. לא מזמן, הוטלו מגבלות על כ-45 חומרים המשמשים לבנייה לאחר שעלותם הוכפלה ב-2006.



מחירים בהגבלה ממשלתית מהווים כ-50% מממד המחירים לצרכן בוונצואלה. מדד המחירים לצרכן עלה במדינה ב-1.8% בדצמבר לעומת נובמבר. אלברטו ראמוס, כלכלן בגולדמן סאקס, אמר כי "צ'אווס מעדיף הגבלות על מחירים על גבי צמצום ההשקעות והעלאת שיעור הריבית. הערכות הן כי מדיניות זו תמשיך ואף תתהדק". עם שיעור של 17%, האינפלציה בוונצואלה היא הגבוהה ביותר באמריקה הלטינית. בנובמבר היא עמדה על 15% ובמאי על 10.4%. העלייה המהירה מצביעה על כך כי הממשלה לא תצליח לעמוד ביעדה של אינפלציה ביעור של 12%-10% ב-2007.



צ'אווס הגדיל את ההשקעות הממשלתיות ב-51% במהלך 9 החודשים הראשונים של 2006 על רקע עלייה במכירות הנפט לשיא בוונצואלה, אחת מספקיות הנפט הגדולות בעולם.



ונצואלה איפשרה לחקלאים להעלות מחירים על מספר מוגבל של מוצרים כגון סוכר ב-4 השנים האחרונות. במהלך תקופה זו, היתה עלייה של 103% במדד המחירים לצרכן. החקלאים, אשר הכנסתם אינה מאפשרת להם להתמודד עם הגידול בעלויות המכונות, הדשנים ומשכורות העובדים, נאלצים למכור את סחורתם בשוק השחור שבו יקבלו מחיר גבוה יותר עבור אותן סחורות.



יצרנים במדינה, המודאגים מכך שצ'אווס יגביר את מעורבות המדינה בכלכלה, מעדיפים לצמצם את השקעותיהם. נתונים מראים כי השקעות לא ממשלתיות מההות 4% בלבד מהתמ"ג במדינה, האחוז הנמוך ביותר מבין 10 הכלכלות הגדולות באמריקה הלטינית.



בנוסף, משקיעים זרים מכרו את נכסיהם בוונצואלה בשווי הגבוה ב-778 מיליון דולר משווי הנכסים שקנו במדינה ב-9 החודשים הראשונים של 2006, נמסר מהבנק המרכזי. בתקופה המקבילה לפני עשור, הוסיפו משקיעים זרים נכסים בשווי העולה ב-5.9 מיליארד משווי הנכסים שבמדינה שמהם נפטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully