וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר בוחנת רכישת מפעל שבבים כדי להגדיל את כושר הייצור העתידי שלה

שירלי יום-טוב

4.1.2007 / 17:02

כך נודע ל-TheMarker; החברה לא מצאה עדיין מפעל לרכישה, אך העניין נמצא בתוכניות העבודה



חברת השבבים, , בוחנת רכישת מפעל שבבים (FAB) כדי להגדיל את כושר הייצור העתידי במפעליה, כך נודע ל-TheMarker. טאואר לא מצאה עדיין מפעל מועמד לרכישה וכלל הנראה אינה צפויה להודיע על כך בתקופה הקרובה, אך העניין נמצא על סדר היום ובתוכניות העבודה של החברה הישראלית ממגדל העמק.



טאואר עשויה להזדקק להרחבת כושר הייצור שלה בעתיד, עם תוספת של לקוחות חדשים והגדלת נפח הייצור עבור לקוחות קיימים. כיום יכולה החברה לייצר עד 31 אלף פרוסות סיליקון (wafers) בחודש - 16 אלף במפעל הוותיק FAB1 והשאר במפעל החדיש יותר FAB2.



FAB2 הוקם לפני כשש שנים והושקעו בו למעלה ממיליארד דולר, בהשקעה משותפת של המדינה, ארבע חברות שבבים - סנדיסק, מקרוניקס, אליאנס וקוויקלוג'יק, ובמימון בנק לאומי ופועלים. באחרונה הרחיבה טאואר את המפעל בהשקעה של למעלה מ-100 מיליון דולר, כך שהחברה אינה זקוקה להרחיב את כושר הייצור שלה בעתיד הקרוב.



טאואר עשויה לרכוש מפעל שבבים פעיל או מפעל בשלבי פשיטת רגל שניתן לעשות שימוש בציוד הנמצא בו. לחברת אינטל, למשל, יש מפעל שבבים מהדור של FAB1, הנמצא בירושלים ואינו פעיל. טאואר אינה בוחנת את רכישתו, כי היא תזדקק לציוד לייצור שבבים מתקדמים יותר, כמו אלה המיוצרים כיום ב-FAB2. מודל נוסף עשוי להיות רכישה של חלק ממפעל שבבים קיים המייצר גם עבור חברות נוספות.



טאואר אמנם יכולה להמשיך להרחיב את כושר הייצור של FAB2, מכיוון שנותרו בו עוד שטחים לא מנוצלים. עם זאת, אסטרטגיה כזו עשויה להיות פחות טובה עבור החברה, מכיוון שהיא כרוכה בעלויות גבוהות - מחירן של חלק מהמכונות המותקנות בשטח המפעל עולה על מיליון דולר האחת. אם, למשל, תרכוש טאואר מפעל בפשיטת רגל, היא תוכל "להפשיט" ממנו את הציוד הקיים.



במהלך השנה האחרונה ביצעה טאואר חמישה גיוסים בהיקף של למעלה מ-200 מיליון דולר, בשוק ומהחברה לישראל, בעלת מניות בחברה. כשנשאל באחרונה ראסל אולוואנגר, מנכ"ל החברה, מהו האתגר הגדול ביותר של החברה בימים אלה, הוא השיב כי מדובר באיזון בין השקעה לרווח, וכי הדבר גוזל מהחברה זמן הנהלה רב.



טאואר דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של 51.5 מיליון דולר, זינוק של פי 2.5 ביחס לרבעון המקביל. ברבעון הרביעי צפויות ההכנסות לעמוד על 53-57 מיליון דולר.



מטאואר נמסר בתגובה, כי "החברה בוחנת אפשרויות עסקיות בכל עת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully