וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות נפילת מחירי הסחורות: בורסות השווקים המתעוררים רשמו הנפילה היומית החדה ביותר מאז ספטמבר

TheMarker

4.1.2007 / 20:13

מדד השווקים המתעוררים של MSCI ירד ב-1.8%; מניות הכרייה והמתכות הובילו הירידות



בורסות המניות בשווקים המתעוררים בעולם רשמו היום את הירידה היומית החדה ביותר ספטמבר על רקע נפילה במחירי חומרי הגלם והסחורות בעולם. מגזרי הכרייה והמתכות הובילו את הירידות בבורסות בשווקים מתעוררים על רקע חששות כי האטה בצמיחת הכלכלה הגלובלית תגרור ירידה במחירי המתכות בעולם, ובכך יפגעו בהכנסות של כלכלות מתפתחות מיצוא סחורות.



מדד השווקים המתעוררים של מורגן סטנלי קפיטל אינטרנשונל (MSCI), המקיף בורסות ב-25 שווקים מתעוררים, יורד כעת ב-1.5% לאחר שמוקדם יותר כבר ירד ב-1.8% - הירידה היומית החדה ביותר מאז ספטמבר. בורסת פולין נפלה ב-2%; בורסת ברזיל וארגנטינה יורדות ב-1.2% וב-1.5% בהתאמה; בורסת הונגריה איבדה 1.1%; בורסת הודו ירדה ב-1%.



בורסות רוסיה, ברזיל, סין, מקסיקו ואינדונזיה שברו שיאים בחודש שעבר בעקבות נסיקת מחיר הסחורות, ושובם של המשקיעים הזרים לבורסות בשווקים המתעוררים בעולם לאחר הבריחה ההמונית של המשקיעים משווקים אלו בחודשים מאי עד אוגוסט. מדד השווקים המתעוררים של MSCI אף שבר בתחילת חודש שעבר את השיא שרשם בחודש מאי.



הירידה ברחבי השווקים המתעוררים בעולם החלה במאי, כאשר משקיעים מכרו מניות בשל החשש כי העלייה בשיעורי הריבית ברחבי העולם ובארה"ב בפרט, יכבידו על הצמיחה הכלכלית. מחירי השיא של הנפט הוסיפו גם הם לחששות בתחילת הקיץ. עם זאת, עצירת העלאות הריבית על ידי הבנק הפדרלי והירידה החדה במחירי הנפט מאז השיא שנרשם ביולי - כ-26% - הרגיעו את החששות והחזירו את המשקיעים לשווקים המתעוררים. מדד השווקים המתעוררים של MSCI, אשר נפל ב-25% בחודשים מאי-יוני 2006, התאושש בהמשך השנה והשלים זינוק של 29% בשנת 2006.



גורו השווקים המתעוררים, מרק מוביוס, מחברת הקרנות טמפלטון אסט מנג'מנט, ואנליסטים בבנקי ההשקעות UBS, ג'יי.פי מורגן צ'ייס וקרדי סוויס, צופים כי מדד MSCI לשווקים מתעוררים יטפס השנה בכ-15%.



מחיר הנפט מחיר רשם אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר זה 20 חודשים - קרוב ל-3 דולרים או 4.5% - ונפל מוקדם יותר היום בקרוב ל-2 דולרים נוספים אל מתחת לרמה של 57 דולר לחבית. מחיר הנחושת נפל מתחילת השנה ב-10% ונסחר בניו יורק בשפל של שמונה חודשים. מחירי האלומיניום, העופרת והבדיל יורדים אף הם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully