וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט והנחושת צנחו ב-9% בתוך יומיים

4.1.2007 / 22:12

זוהי הנפילה הדו-יומית החדה ביותר במחיר הנפט מאז דצמבר 2004. אנליסטים: "המפולת מבשרת על האטה בצמיחה"

מחירי הסחורות, החל מנפט גולמי וכלה בנחושת, המשיכו לצנוח זה היום השני ברציפות על רקע חששות כי האטה בצמיחת הכלכלה העולמית עלולה לפגוע בביקוש לסחורות. מחיר הנפט הגולמי השלים נפילה של 9% ביומיים החולפים - הירידה הדו-יומית החדה ביותר מאז דצמבר 2004 - ומחיר הנחושת נפל ב-9.4% ביומיים החולפים. מחיר הזהב ירד לשפל של שבועיים.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 55.59 דולר לחבית, ירידה של 2.73 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט מחיר רשם אתמול את הנפילה היומית החדה ביותר זה 20 חודשים - 4.5% - על רקע מזג אוויר חם מהרגיל בארה"ב. מחיר הנפט נמוך כעת ב-29% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.

החוזים על הנחושת למסירה במארס נסגרו בניו יורק במחיר של 2.602 דולרים לליברה - שפל של שמונה חודשים - בעקבות ירידה של 4.7 סנט או 1.8% - לאחר שנפלו אתמול ב-7.7%. מחיר הנחושת נמוך כעת ב-36% משיא של כל הזמנים שרשם בחודש מאי 2006. החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 626.2 דולר לאונקיה - שפל של שבועיים - לאחר ירידה יומית של 3.6 דולרים. מחיר הזהב נסגר אתמול בשפל של שבוע לאחר שבמהלך המסחר כבר נסק לשיא של חודש.

אנליסטים העריכו כי הירידה במחירי הסחורות נרשמת על רקע האטה בביקוש מצד היצרנים - כך דיווח אתר החדשות הכלכליות מרקטווץ'. לדברי האסטרטג הראשי של ריתהולץ ריסרץ' אנד אנליטיקס, בארי ריתהולץ, כאשר יצרנים מתחילים לצמצם את הביקוש לחומרי גלם, הדבר בא לידי ביטוי במחירי הסחורות הרבה לפני שנתוני המקרו הכלכליים משקפים זאת.

הנחושת, במיוחד, נחשבת לאינדיקטור כלכלי אמין בשל השימוש הנרחב שנעשה בה במגזר הייצור. "נחושת היא מתכת עם דוקטורט בכלכלה", אמר ריתהולץ. "היא משמשת לקווי תקשורת ביתיים ומשרדיים, בצנרת של בניינים וכן ברכיב מרכבי במוצרי אלקטרוניקה. כאשר מחירה יורד, משמעות הדבר שמיוצרים פחות בתים, פחות משרדים ופחות מחשבים", אמר ריתהולץ.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-1.3 מיליון חביות לרמה של 319.7 מיליון חביות - ירידה שבועית שישית ברציפות - מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. עם זאת, מלאי הבנזין גדל בשבוע שעבר ב-5.6 מיליון חביות לרמה של 209.5 מיליון חביות ומלאי הדלקים המזוקקים גדל ב-2 מיליון חביות לרמה של 135.6 מיליון חביות. הגידול במלאי הבנזין והדלקים המזוקקים היה חד באופן ניכר מתחזיות האנליסטים לגידול שבועי של 1.5 מיליון חביות ו-800 אלף חביות בהתאמה.

בניגוד למשרד האנרגיה, מכון הנפט האמריקאי (API) דיווח על גידול בכל המלאים בשבוע שעבר: מלאי הנפט הגולמי גדל ב-1.7 מיליון חביות, מלאי הבנזין גדל ב-6.7 מיליון חביות ומלאי הדלקים המזוקקים גדל ב-5.3 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully