וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במפלגת העבודה עקב הפרסומים על פיטוריו של פרץ; מקורביו: הפיטורים יפרקו הממשלה

מזל מועלם

5.1.2007 / 8:06

בעבודה מאשימים: הפרסומים על פיטורי שר הביטחון - ניסיון להתחמק מפרשיות השחיתות



מקורביו של שר הביטחון, עמיר פרץ, האשימו אתמול את ראש הממשלה, אהוד אולמרט בניסיון להשפיע על הפריימריס במפלגת העבודה לטובת אהוד ברק ולהסיט את תשומת הלב מקריסת מעמדו הציבורי. הדברים נאמרו בעקבות הפרסומים במהדורות החדשות בערוצים 1 ו-2, שלפיהם קיבל ראש הממשלה החלטה לפטר את פרץ. לפי הפרסומים, אולמרט מתכוון למנות את ברק לשר הביטחון.



כשעתיים לאחר הידיעות על השפל החדש ביחסיהם של אולמרט ופרץ, הוציאה לשכת ראש הממשלה הכחשה, שבה נאמר כי "בניגוד לפרסומים בערוצי הטלוויזיה, ראש הממשלה לא החליט לפטר את פרץ או להעבירו לתפקיד אחר. מבחינת לשכת רה"מ, הנושא אינו עומד על הפרק".



ואולם, הפרסומים הדרמטיים גרמו לסערה במפלגת העבודה. נטען כי אולמרט מנסה לשקם את מעמדו המצוי בשפל המדרגה ולהסיט את תשומת הלב מחקירת ראש לשכתו, שולה זקן, בפרשת השחיתות ברשות המסים - על חשבון פרץ. מקורבי שר הביטחון רמזו שפיטוריו יובילו להפלת הממשלה: "אנו משוכנעים שגם אולמרט יודע שהזזת לבנה תמוטט את כל החומה", אמרו. מזכ"ל מפלגת העבודה, השר איתן כבל, הצהיר כי "מפלגת העבודה לא תרשה הדחה של אף אחד משריה - גם אם קיימות בה מחלוקות על רקע שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, קרא אתמול לאהוד ברק להתמודד בבחירות המקדימות במפלגת העבודה כדי להתמנות לשר הביטחון. גורמים במפלגת העבודה טענו אתמול, כי נראה שברק עומד אף הוא מאחורי כל הפרסומים אודות משבר אולמרט-פרץ וכי זה חלק מקמפיין ההתמודדות שלו - שנפתח באמצעות אולמרט ובן אליעזר.



חברים במפלגת העבודה קיבלו אתמול בשעות הערב הודעה מוקלטת, שבה הם נקראים לפעול ביחד להחלפת שר הביטחון - חלקם טוענים כי מקורב לברק עומד מאחוריה.



לשכת פרץ דרשה מאנשי אולמרט לפרסם הכחשה רשמית לפרסומים, והבהירה כי אין בכוונתו להתפטר וכי לא ידוע לו על כוונת ראש הממשלה לפטרו. מקורבים לאולמרט מסרו, כי אין זה סוד שראש הממשלה ושר הביטחון אינם מקיימים זה זמן קשרי עבודה תקינים וכי יחסיהם בשפל קשה - אולם העריכו כי אולמרט לא ינקוט בצעד חד צדדי, וכי המצב הטוב ביותר מבחינתו הוא שפרץ יעזוב את משרד הביטחון בהסכמה ויינתן לו תפקיד של שר חברתי בכיר.



גורמים בכירים במשרד הביטחון התייחסו אתמול לחומרת המצב שבו ראש הממשלה אינו "סופר" את שר הביטחון, וציינו כי באופן חסר תקדים אולמרט לא קיים התייעצות מיוחדת עם פרץ לפני נסיעתו אתמול לפגישה עם נשיא מצרים, חוסני מובארק. לדבריהם, "במשרד הביטחון לא זכור מקרה דומה".



למרות ההכחשה הרשמית של לשכת ראש הממשלה, פרץ מודע לכך שאולמרט מנסה זה זמן להפעיל עליו לחץ ציבורי ופוליטי לעזוב את משרד הביטחון. אולם פרץ יודע כי אולמרט אינו מסוגל - בשל המורכבות הפוליטית וחולשתו הפוליטית - לפטרו, וכי כל עוד לא פורסמו מסקנות ועדת וינוגרד אולמרט כבול מביצוע צעד דרסטי.



חברי הכנסת יורם מרציאנו ושלי יחימוביץ האשימו את אולמרט בספין על חשבון פרץ, כדי להסיט את תשומת הלב מפרשיות השחיתות סביבו. לדברי יחימוביץ, "באמצעות תככים ותרגילים פוליטיים מנסה ראש הממשלה להסיט את תשומת הלב מפרשיות השחיתות סביבו. אם אכן אולמרט רוצה לשנות את הרכב הממשלה - ראוי שכצעד ראשון יתפטר בעצמו".



מרציאנו, מקורבו של שר הביטחון פרץ, תקף את אולמרט ואמר: "ראש הממשלה חושש למעמדו הציבורי ולכן מטיל רפש על שר הביטחון. ראוי לציין שהוא עושה זאת אחרי שמפלגת העבודה סייעה לו עם התקציב - שבלעדיה לא היה עובר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully