וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות הנפט והפלדה הובילו הירידות; בורסת טוקיו ירדה ב-1.5% - הירידה החדה ביותר זה 6 שבועות

TheMarker

5.1.2007 / 9:08

ירידות במניות יצרניות הסלולר בעקבות אזהרה של מוטורולה האמריקאית; בורסת שנגחאי ירדה כ-2%



מניות הנפט, הפלדה והכרייה הובילו את הירידות בבורסות על רקע נפילת מחירי הסחורות בעולם. בורסת טוקיו נסגרה בירידות לראשונה זה שישה ימי מסחר, וירדה ב-1.5% - הירידה היומית החדה ביותר זה שישה שבועות. בורסת סיאול איבדה 0.8%. בורסת שנגחאי ירדה ב-1.9%. בורסת הונג קונג נסחרת בעלייה קלה של 0.1%. יצרניות מכשירי הסלולר באסיה רשמו ירידות לאחר שיצרנית הסלולר האמריקאית מוטורולה קיצצה את תחזית הרווח והמכירות הרבעוניות.



מחירי הסחורות, החל מנפט גולמי וכלה בנחושת, צנחו אתמול בניו יורק, זה היום השני ברציפות, על רקע חששות כי האטה בצמיחת הכלכלה העולמית עלולה לפגוע בביקוש לסחורות. מחיר הנפט הגולמי השלים נפילה של 9% ביומיים החולפים - הירידה הדו-יומית החדה ביותר מאז דצמבר 2004 - ומחיר הנחושת נפל ב-9.4% ביומיים החולפים.



מניות הפלדה, הנפט והכרייה רשמו ירידות חדות בעקבות נפילת מחירי הסחורות. יצרניות הפלדה היפאניות ניפון סטיל ו-JFE הולדינגס נפלו ב-6% וב-6.9% בהתאמה. חברת הנפט היפאנית אינפקס הולדינגס ירדה ב-2.7%; חברת הנפט הסינית פטרו-צ'יינה ירדה ב-3.6%; חברת הנפט האוסטרלית וודסייד פטרוליום איבדה 1.9%.



יצרניות הסלולר באסיה רשמו ירידות לאחר שמוטורולה (סימול MOT) האמריקאית, יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם, קיצצה אמש את תחזית הרווח והמכירות לרבעון הרביעי של שנת 2006. מוטורולה, אשר צפויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים בעוד שבועיים, צופה כעת כי הכנסותיה ברבעון היו בטווח של 11.6-11.8 מיליארד דולר - פחות מתחזיותיה הקודמות של החברה להכנסות של 11.8-12.1 מיליארד דולר ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 12 מיליארד דולר. רווחי החברה ברבעון צפויים להיות בטווח של 13-16 סנט למניה - פחות מתחזיות האנליסטים. מניית סמסונג הדרום קוריאנית, יצרנית מכשירי הסלולר השלישית בגודלה בעולם, ירדה ב-2%; LG אלקטרוניקס, יצרנית הסלולר השנייה בגודלה באסיה, איבדה 2.3%.



מניות הפיננסים בהונג קונג רשמו ירידות זה היום השני ברציפות. ICBC, הבנק הגדול בסין, ירד ב-2%; בנק אוף צ'יינה איבד 3.2%.



ירידות נרשמו גם במניות יצרניות הרכב היפאניות: טויוטה ירדה ב-2.6%; הונדה איבדה 3.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully